رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر حرام دانستن توهین به مقدسات سایر مذاهب، هر عملی که موجب تفرقه میان مسلمانان شود را منع کرده‌اند.

نظر رهبرانقلاب درباره لعن دشمنان
به گزارش گلستان24،نهم ربیع‌الاول از آن جهت اهمیت دارد که سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) است و از این جهت در تاریخ تشیع جلوه‌ای خاص داشته و دارد. امروزه گاهی اوقات برداشت ناصحیحی از مفهوم واژه «تبرّی» در جامعه می شود و به تبع آن هم عده‌ای اقدام به برگزاری مراسمهایی می‌کنند که با سیره رفتاری حضرات معصومین (ع) منافات دارد که از جمله آنها برگزاری مراسم لعن و سب و اهانت به مقدسات مذاهب مختلف است. امروزه در شرایطی که دشمنان اسلام سعی در منزوی کردن مسلمانان دارند انجام اینگونه اعمال که بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری نهی شده است و از سوی دیگر زمینه‌های سوءاستفاده دشمنان را نیز فراهم می‌کند، کاری درست و صحیح  به نظر نمی‌رسد.
 
بایستی به جای آن سراغ رفتار و عملی رفت که عظمت اهداف ارزشی و نورانی حضرات معصومین (ع) را بیش از پیش آشکار ‌سازد و این احساسات و عواطف دینی را باید در مسیر صحیح هدایت کرد تا موجبات رشد معرفتی خود و دیگران را نیز فراهم کند.
 
در ادامه به نظر رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره می شود:
 
یک وقت هست شما شرکت می‌کنید و آن منبری یا آن مداح را از این کار خودش باز می‌دارید - حالا با تذکر محترمانه که از این گفته‌های تفرقه‌انگیز بپرهیزد - این گاهی وقت‌ها لازم و واجب است، اما اگر شرکت شما این اثر را ندارد، بلکه مجلس چنین افرادی که تفرقه می‌اندازند تقویت می‌شود، بله گاهی وقتها شرکت در چنین مجالسی جایز نیست و باید پرهیز شود.
 
همچنین حجت‌الاسلام فلاح‌زاده، کارشناس مسائل فقهی درباره حکم لعن و سبّ بزرگان سایر مذاهب مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب به سوالی مهم در این باره پاسخ داده است که در ادامه متن و فیلم پاسخ وی ارائه می‌‌شود.
 
لعن برخی از دشمنان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در مکانهای عمومی یا خصوصی چه حکمی دارد؟
 
این هم از جمله سوالهایی است که بارها پاسخش را شاید همه شما از خود مقام معظم رهبری شنیده باشید و همین اواخر بیشتر تأکید داشتند به خاطر این فتنه‌هایی که در جهان اسلام پیش آمده است و برادرکشی و مسلمان‌کشی بین برخی از مسلمانان و ضرری که برای جهان اسلام دارد و سودش را استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل می‌برد. بارها شنیده‌اید که ایشان فرموده‌اند به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید و توهین به مقدسات سایر مذاهب را حرام دانسته‌اند، به علاوه هر عملی که موجب تفرقه بین مسلمانان شود، ایشان آن را منع کرده‌اند و حرام دانسته‌اند، بنابراین مومنین از کارهایی که به هر حال سودی ندارد، بلکه ضرر دارد و موجب اختلاف و برادرکشی بین مسلمانان یا موجب وهن مذهب می‌شود یا به نحوی توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی است، ان‌شاالله بپرهیزند که این عمل جایز نیست.
 
منبع:فرهنگ نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار