معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: دهکده مقاومت استان گلستان در راستای اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان در زمینی در روستای آلوکلاته گرگان احداث می‌شود.

دهکده مقاومت استان گلستان در آلوکلاته گرگان احداث می‌شود

به گزارش گلستان24، رضا مروتی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در کمیته جلسه یادمان‎ها و بناهای اجلاسیه 4 هزار شهید استان اظهار داشت: در این اجلاسیه به دنبال آغاز تحول اساسی و رویدادی بزرگ برای جاودانه شدن شهدا در استان هستیم.

وی افزود: اکنون 15 آرامگاه شهدای گمنام و غواص در استان گلستان وجود دارد و حدود 16 آرمگاه شهدا نیز در گذشته در استان احداث شده و برخی پایان یافته و برخی نیمه کار است که به دنبال تکمیل آن هستیم.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: در راستای تکمیل و ساخت این یادمان‌ها، مسابقه‌ای برای جلب نظر مردم و بخش خصوصی برگزار و 7 اثر برتر انتخاب و معرفی شد.

مروتی اظهار کرد: بهترین طرح‌ها انتخاب شدند و تاکنون نیز با همکاری سپاه نینوا ساخت 4 یادمان در استان گلستان کلنگ‌زنی شده است.

وی اظهار داست: یکی دیگر از اقدامات در راستای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان ساخت دهکده مقاومت بود که این موضوع در شورای سیاستگذاری استان به تصویب رسید و زمینی در حدود 7 هکتار در روستای آلوکلاته گرگان برای این امر اختصاص یافت.

معاون عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه این دهکده با شاخص‌ها و ویژگی‌های استان احداث می‎شود، افزود: دهکده مقاومت استان گلستان با طرح نو و جدید با ویژگی‌های خاص برای بیان ایثارگری‌های رزمندگان استان در جنگ طراحی شده است.

مروتی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا سبب ایجاد بستر مناسب برای گسترش فرهنگ ایثار وشهادت و تقویت روحیه بسیجی و ارائه الگوهای ارزشی به جامعه خواهد شد که باید ادامه داشته باشد.

اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان 25 آذر ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار