معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشگی استان گلستان گفت: ۱۰۷ میلیارد ریال برای خانه‌های بهداشت، مراکز شبانه‌روزی، آزمایشگاه‌ها و دیگر مراکز بهداشتی و درمانی روستایی استان گلستان جذب شده است.

بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای مراکز درمانی روستایی گلستان جذب شد

به گزارش گلستان 24، محمد رضا هنرور، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت کمک کرد تا به تجهیز خانه‌های بهداشت بپردازیم و 107 میلیارد ریال برای مراکز بهداشتی و درمانی روستایی گلستان جذب شد.

وی افزود: شعار امسال هفته سلامت ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، 2 میلیون مرگ در دنیا مربوط به این مسئله می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: سال گذشته در زمینه احداث مراکز جامع سلامت در استان گلستان، احداث مراکزی در الغدیر و اوزینه گرگان، گالیکش، سیمین‌شهر، مرکز شماره 1 علی آبادکتول آغاز شد.

وی به پایگاه‌های بهداشت در سراسر استان گلستان اشاره کرد و گفت: مجوز راه‌اندازی 10 پایگاه بهداشتی در استان گرفته شد و آموزش‌های لازم داده می‌شود و امسال شاهد هستیم تا این پایگاه‌ها در گنبدکاووس، گرگان، آق‌قلا و کردکوی خدمات ارائه کنند.

به گفته هنرور، واحدهای نمونه‌گیری آزمایشگاهی در روستاها راه‌اندازی شده تا روستائیان برای خدمات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی نیازی به حضور در شهر نداشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشگی استان گلستان تاکید کرد: نیروی انسانی در بخش پرشک خانواده به 236 نفر و در بخش ماما به 203 نفر رسیده و خدمات دارویی را به بخش خصوصی واگذار شد و 407 قلم دارو بر اساس ضوابط دارویی وجود دارد.

هنرور گفت: در بخش سلامت دهان و دندان امسال برای تجهیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و مراکز تجمیعی در همه شهرستان‌ها تجهیز و راه‌اندازی می‌شوند.

وی اظهار کرد: با آموزش و پرورش نیز تفاهم نامه ای منعقد شده و در آن آموزش بهداشت دهان و دندان، رادیوگرافی، ترمیم دندان‌های دائمی و جرم‌گیری و خدماتی از این دست برای دانش آموزان زیر 12 سال ارائه می‌شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار