استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: خلیج گرگان در نیم‌متری نابودی است و ارتفاع آن از دو متر به نیم‌ متر رسیده و اگر به آن توجه نشود نابود خواهد شد.

ایجاد منطقه آزاد خواسته جدی مردم گلستان است/ خلیج گرگان در حال نابودی است

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: استان گلستان یک استان تازه بنا شده است و از امکانات لازم همانند استان‌های دیگر پشتیبانی نشده است.

وی ادامه داد: به طور قطع استان گلستان در سایه همت جمعی و همگرایی موجود در مجموعه استان دارای یک سند جامع و آینده‌نگری است.

استاندار گلستان

استاندار گلستان گفت: سند اجرایی 53 دستگاه اجرایی با فرآیند شاخص‌های کمی تنظیم شده و این موضوع یک میثاقی بین دستگاه‌ها و مدیریت کلان استان ایجاد کرده است.

 

سند جامع امنیتی گلستان در شورای تامین استان با 28 مولفه تدوین شد

صادقلو بیان کرد: سند جامع امنیتی استان در شورای تامین استان با 28 مولفه تدوین شد که این موضوع به عنوان یک الگو برای سایر استان‌ها شناخته شد.

وی اضافه کرد: موضوع سند آمایش سرزمینی ما در موضوع کلان تدوین شده و نیاز به تائید نهایی دارد که به طور قطع باعث پیشرفت استان می‌شود.

صادقلو گفت: این چند روز همه محافلی که شرکت کردیم موضوع منطقه آزاد خواسته عمومی مردم و مسئولان استان گلستان بوده است که قول می‌دهیم در راستای رونق صادرات در منطقه آزاد حرکت کنیم.

وی افزود: شرایط فعلی آشوراده بسیار نامطلوب است و توسعه آشوراده می‌تواند باعث تبدیل شدن استان گلستان از معبر سفر به مقصد سفر باشد که با توجه به آنکه توسعه آشوراده مصوب سفر رئیس جمهور است خواستار این هستیم که نتیجه‌بخشی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان تاکید کرد: استفاده نامطلوب و بیش از حد از دریای مازندران و سرریزهای آب استان آثار نامطلوبی برای استان خواهد گذاشت و با توجه به اینکه وضعیت سطح آب استان از وضعیت خوبی برخوردار نیست، لازم است نسبت به سرریز‌های سطح آب استان مازندران اتخاذ تصمیم شود.

صادقلو گفت: خلیج گرگان از ارتفاع 2 متر به نیم متر رسیده است که این موضوع باعث مشکل زیست محیطی در سه استان گلستان، مازندران و راسان شمالی خواهد شد.

وی گفت: در استان گلستان 280 هزار هکتار از زمین‌های شمال استان نیازمند زه‌کشی است و در صورت اجرا شدن این زه‌کشی 600 هزار تن اضافه محصول پیدا خواهیم کرد و گندم استان گلستان در سطح بالایی از کشور قرار خواهد گرفت زیرا از نظر کیفیت، این محصول در استان از کیفیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است.

استاندار گلستان تاکید کرد: راه‌آهن گرگان به مشهد که مصوبه سفر مقام معظم رهبری است و جزء مصوبات سفر رئیس جمهور است هنوز اقدامی نشده و برای اجرا پشتیبانی خاصی را نیاز دارد.

صادقلو گفت: با توجه به اینکه از نوکنده تا جنگل گلستان یک بزرگراه با ترافیک بسیار شدیدی داریم، راه‌اندازی راه‌آهن گرگان مشهد باعث حل این مشکل خواهد شد.

 

کیفیت گندم گلستان در جایی نمایان نمی‌شود/ گلستان نیازمند تقویت منابع بانکی است

وی گفت: مهمترین منبع در استان گلستان گندم است که کیفیت این گندم در جایی نمایان نمی‌شود زیرا گندمی که ما در کیفیت‌بخشی و ارزش افزوده آرد کشور تاثیرگذار است، جایی دیده نمی‌شود و درخواست ما ایجاد یک مشوق در این عرصه برای کشاورزان استان داریم.

استاندار گلستان تصریح کرد: پنبه استان گلستان اگرچه بسیار کم کشت می‌شود اما از نظر کیفیت کماکان در رتبه اول کشور قرار دارد اما ارزش افزوده این محصول جایی نمایان نیست.

صادقلو گفت: استان گلستان نیازمند تقویت منابع بانکی است و مشوق‌های تولید نکته دیگری است که استان گلستان به آن به شدت نیاز دارد.

وی اضافه کرد: موضوع سد شاید از نظر محیط زیستی ناکارآمد باشد اما در استان گلستان از ضروریات است زیرا بخاطر سیلاب‌های نقطه‌ای در استان با ایجاد سد از بین خواهد رفت و باعث مدیریت سیل و مدیریت رودخانه‌ها خواهد شد.

صادقلو گفت: طرح جامع سیل را مطالعه کردیم و ارائه دادیم و چون پشتیبانی مالی نمی‌شود باعث ایجاد خسارت زیادی از نظر انسانی و سخت‌افزاری و زیرساخت می‌شویم.

وی در پایان ابراز کرد: اسب اصیل ترکمن یکی از نژادهای بسیار خوب اسب است که از یک ماه قبل به صورت اجاره‌ای یک ساله انجمن سوارکاری به استان واگذار شده که این عمل باعث تاثیرات فرهنگی و ورزشی و اقتصادی است که تصویب نهایی آن نیازمند نظر مجلس شورای اسلامی است که این موضوع یکی از درخواست‌های استان گلستان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار