ماله‌کشان مشغول کارند!

۳۳ نماینده مجلس خواهان توضیح وزیر علوم درباره موضوع انتشار تصاویر تروریست‌ها در دانشگاه شریف شدند. دانشگاه هم کلیه فعالیت‌های انجمن فارغ‌التحصیلان را تعطیل کرد.

ماجرای انتشار تصاویر تروریست‌ها در دانشگاه شریف چه بود؟

به گزارش گلستان 24، همه چیز از یک «عکس» شروع شد. عکسی از یک پیرزن که شرارت از چشمانش می بارد و مزوّرانه، روسری به سر می کند. یک عکس و یک شرح در زیر آن: «مریم قجر عضدانلو، ساکن فرانسه». عکس در نشریه یادبود فارغ التحصیلان دوره هفتم دانشگاه صنعتی شریف چاپ شده بود. ذیل دانشکده مهندسی مواد. نشریه را در گردهمایی سالانه انجمن فارغ التحصیلان شریف توزیع کردند، پنجشنبه و جمعه، هشتم و نهم مهرماه 95. خبر این انتشار عجیب اما سه روز بعد منتشر شد. می گویند دانشگاه شریف با همکاری برخی نهادهای دیگر، پیگیر این موضوع بوده و تمام نسخه های این نشریه را از دانشگاه جمع آوری کرده است. سیل واکنش ها، از صبح چهارشنبه، سرریز شد به سایتهای خبری.

 

 

رئیس دانشگاه شریف: محکوم می کنیم/ورود نهادهای اطلاعاتی به موضوع

فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اقدام کانون فارغ التحصیلان این دانشگاه در چاپ عکس مریم رجوی، سرکرده منافقین در صفحه اول نشریه خود گفت: به محض اطلاع از این قضیه ورود کانون فارغ التحصیلان به دانشگاه ممنوع شده است.

 

 

وی افزود: این موضوع به زودی با همکاری سازمان های اطلاعاتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

رئیس دانشگاه شریف گفت: ما قطعا این اقدام را محکوم می کنیم. لازم است که با مراجع اطلاعاتی کشور هماهنگی ها صورت گیرد و تصمیم نهایی گرفته خواهد شد و سپس از طریق دانشگاه در خصوص این موضوع اطلاع رسانی می شود.

 

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شریف: اگر عمدی باشد حتما برخورد می کنیم

حجت‌الاسلام حبیب محمدنژاد مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف در گفت‌وگویی در مورد انتشار تصویر یکی از اعضاء سازمان منافقین در کتابچه فارغ التحصیلان این دانشگاه تصریح کرد: هنوز جزئیات این مساله را نمی‌دانیم اما اگر انتشار تصویر مریم رجوی تعمدی باشد قطعا با عوامل برخورد خواهد شد.


وی بیان داشت: فعلا نمی‌توان قضاوتی کرد زیرا هنوز نمی‌دانیم منتشر کنندگان این تصویر تعمدی در کار داشته‌اند یا از روی سهل انگاری این کار رخ داده است.


مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان دانشگاه اصلا نمی‌دانستند نام اصلی «مریم رجوی»،  «مریم عضدانلو» است.



محمد‌نژاد در خاتمه گفت: انجمن فارغ التحصیلان جزو دانشگاه محسوب نمی‌شود و تنها مکان استقرار آن‌ها در دانشگاه شریف است.

 

اما این پایان داستان نبود. تشکل های دانشگاه شریف هم وارد موضوع شدند و از صبح چهارشنبه، نسبت به این اتفاق عجیب واکنش نشان دادند. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج، خواهان عذرخواهی مسئولین انجمن فارغ التحصیلان شدند و به دنبال پیگیری موضوع افتادند.

 

بیانیه عجیب دانشگاه شریف

 ساعت 12:01 ظهر روز چهارشنبه بود که بیانیه ای روی خروجی سایت دانشگاه شریف قرار گرفت:«ریاست دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم کردن این اقدام نابخردانه، دستور تعلیق فعالیت های انجمن فارغ التحصیلان در داخل دانشگاه را صادر نموده و کلیه نسخه های موجود کتاب مذکور جمع آوری شده است.


همچنین مدیریت این دانشگاه اعلام می دارد، این انجمن ارتباط سازمانی و تشکیلاتی با دانشگاه صنعتی شریف نداشته و  پیگیری های لازم جهت برخورد قانونی با خاطیان از طریق مراجع ذیربط در حال انجام می باشد.»

 

دم خروس دانشگاه شریف بیرون زد: وابستگی آشکار انجمن فارغ التحصیلان به دانشگاه

با وجود ادعای دانشگاه شریف مبنی بر عدم ارتباط سازمانی و تشکیلاتی انجمن فارغ التحصیلان با دانشگاه، نشانه های زیادی برای رد این ادعا وجود دارد.

 

در صفحه اصلی سایت دانشگاه شریف، می توان پیوند مستقیم به سایت انجمن فارغ التحصیلان را مشاهده کرد.

 

 

گذشته از این موضوع، طبق بند 2 اساسنامه این انجمن: «انجمن تشکیلاتی است وابسته به دانشگاه که به هیچ یک از احزاب، گروهها، جمعیتهای سیاسی و ....... وابستگی نداشته و صرفاً در راستای تحقق اهداف خود فعالیت می کند.»

 

عجیب تر از این اما، لزوم وجود امضای نماینده انجمن فارغ التحصیلان، برای فارغ التحصیل شدن دانشجویان دانشگاه شریف است که ابعاد جدیدی به ارتباطات گسترده این انجمن و دانشگاه شریف می دهد. به نظر می رسد دانشگاه شریف با پی بردن به عمق فاجعه، تلاش می کند خود را از هرگونه ارتباط با این انجمن مبرا کند. در حالی که  پیوند عمیق این انجمن و دانشگاه شریف، قابل انکار نیست.

 

 

آخر ماجرا؟

داستان هنوز ادامه دارد. 33 نماینده مجلس خواهان توضیح وزیر علوم درباره این موضوع شده اند و دانشگاه شریف کلیه فعالیت های انجمن را تعطیل کرده است. برخی از اعضای انجمن فارغ التحصیلان این اتفاق را غیرعمدی دانسته و آن را ناشی از قصور های غیرعمدی می دانند. داستان هرچه که باشد، لزوم بازنگری در ساختار این انجمن، تلاش برای نظام مند کردن رفتار های آن و تعیین سازوکارهایی برای جلوگیری از نفوذ افراد خاص به این گروه، قابل کتمان نیست.

 
 

منبع: خبرگزاری دانشجو 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار