به مناسبت سالروز تولد پیامبر گرامی اسلام، امام جعفر صادق علیهم‌السلام و هفته وحدت مراسم جشنی در روستای چقر بش قارداش از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش برگزار شد.

جشن بزرگ وحدت در روستای " چقر بش قارداش " گالیکش برگزار شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، به نقل از نیلکوه، به مناسبت سالروز تولد پیامبر گرامی اسلام، امام جعفر صادق علیهم‌السلام و هفته وحدت مراسم جشنی در روستای چقر بش قارداش از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش با حضور اقشار مختلف مردم ازجمله ترکمن، فارس، بلوچ، کرد و... برگزار شد.

nilkooh2029 1

امام جماعت اهل سنت روستا چقر در این مراسم گفت: پیام اصلی هفته وحدت، برادری و انسجام وحدت و مهربانی برای همه جهان اسلام است.

حاج آخوند استوان افزود: با تدابیر و اندیشه امام راحل از 12 ربیع‌الاول به روایت اهل سنت تا 17 ربیع‌الاول به روایت شیعه که مصادف است با میلاد رسول اکرم (ص) به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده که در این هفته برنامه‌ها و راهکارهای وحدت و وحدت مداری تبیین می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر امروز کفار بر کشورهای اسلامی تسلط دارند به دلیل تفرقه و اختلاف بین جوامع اسلامی مسلمانان است.

امام جماعت اهل سنت چقر گفت: مسلمانان باید بیدار باشند و برای مقابله با اهداف پلید دشمن با یکدیگر متحد باشند و دست دشمنان را از اسلام و مسلمانان کوتاه کنند.

وی با اشاره به‌تمامی اختلافات جهان اسلام و ناامنی در کشورهای منطقه وحدت و امنیت موجود در ایران اسلامی را به خاطر وجود پربرکت رهبر معظم انقلاب عنوان کردند.

در این مراسم که به همت پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (برادران) و پایگاه بسیج سمیه (خواهران)، شورا اسلامی و دهیاری چقر در سوله صالحین این روستا برگزارشده بود با اجرای مراسم قرعه‌کشی بین اسامی که مزین به نام محمد بودند و اهدا جوایز به چهار نفر، اجرای مراسم سنتی چوب بازی سیستانی‌های همراه بود.

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

nilkooh2029 1

عکس و گزارش: علی خسروی

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار