قول فرماندار چه می‌شود؟

پیمانکار انتقال شبکه گاز طبیعی به روستای " پنو " در حال ترک پروژه بود که مردم مانع شدند.

پیمانکار گازکشی به روستای " پنو " گالیکش می‌خواهد پروژه را نیمه‌کاره رها کند!

به گزارش گلستان24 به نقل از نیلکوه، از سال 86 اهالی دهستان نیلکوه از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش پیگیر گازرسانی به این روستاها بودند و لوله انتقال گاز سال 90 به ابتدای روستا «کیارام» رسید و تنها برای اندکی لوله‌گذاری این پروژه با توقف چهارساله روبرو شد و بهمن‌ماه سال 94 روستاهای «کیارام» و «فرنگ» با مبلغی بالغ‌بر 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شرکت گاز با 608 نفر جمعیت از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

هفته دولت امسال نیز پروژه گازرسانی به روستای «پادلدل» دهستان نیلکوه گالیکش با مبلغی معادل 11 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه برای 466 نفر در قالب 136 خانوار انجام گرفت اما تا ماه گذشته تنها مسجد و منزل تنها شهید این روستا از این نعمت برخوردار شده بودند.

در مراسم‌های هفته دولت و آیین افتتاح پروژه گاز کشی روستای «پادلدل» بارها فرماندار و مسئولین استانی از افتتاح پروژه گازرسانی روستاهای «پنو» و «یورت کاظم» در دهه فجر سال 95 و روستای قوشه چشمه در اوایل سال 96 خبر داده بودند.

این پروژه از روستای «پادلدل» به سمت «پنو» در حال انجام بود و هم‌اکنون به کمتر از یک کیلومتری روستای «پنو» رسیده است (سه‌راهی حسین‌آباد کالپوش به پنو) اما پیمانکار پروژه قصد نیمه کار رها کردن آن را دارد.

هفته گذشته اهالی روستای «پنو» متوجه حضور یک دستگاه جرثقیل به همراه یک دستگاه تریلی جهت بار کردن لوله‌های گاز در حوالی روستای خود می‌شوند که پیمانکار به بهانه اتمام قراردادش قصد تعطیلی انجام پروژه را دارد که با واکنش و ممانعت مردم مجبور به ترک صحنه می‌شوند.

حال باید دید با توجه به اینکه دی‌ماه 93 دکتر «عبدالکریم رجبی» نمایند سابق گالیکش در مجلس شورای اسلامی در دیدار مردمی با اهالی دهستان نیلکوه گالیکش در روستای «کیارام» از اتمام گازرسانی این دهستان در سال 95 خبر داده بود آیا پروژه گازرسانی روستاهای «پنو» و «یورت کاظم» در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید؟

تاکنون در شهرستان گالیکش از مجموع تعداد 65 روستای موجود 56 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و به علت دوری مسافت روستاهای «سیجان» و «کندسکوه» از طرح شبکه گاز طبیعی در روستا بهره‌مند خواهند شد.

جمعی از اهالی روستای پنو

nilkooh2033 1

nilkooh2033 1

nilkooh2033 1

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار