مشاور علمی استاندار گلستان گفت: طرح استان مجازی برای نخستین بار در کشور در استان گلستان اجرا شده و هم اکنون همه شهرهای استان گلستان الکترونیکی هستند.

استان گلستان نخستین استان مجازی کشور است

به گزارش گلستان 24، علی‌اکبر جلالی شامگاه یکشنبه در دیدار نخبگان و فعالان ICT استان گلستان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اجرای طرح مشاغل دانش بنیان حرفه‌ای محور در این استان اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در کشور در استان گلستان به صورت پایلوت در حال اجراست و هدف از این طرح، کاهش بیکاری در سطح استان گلستان با استفاده از مشاغل دانش بنیان است.

وی افزود: ثبت نام از کارجویان فارغ التحصیل دانشگاهی برای اجرای این طرح، از بهمن ماه 1392 تا اردیبهشت ماه 1393 از طریق سایت انجام شد که در مرحله نخست 5هزار نفر در آن ثبت نام کردند. در مرحله نخست این طرح ملی که در استان گلستان به صورت پایلوت اجرا شد، بیش از 2 هزار و 200 گلستان آموزش دیدند.

جلالی افزود: طرح پایلوت توسعه مشاغل فناوری اطلاعات، در راستای توسعه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده و هدف از راه‌اندازی این طرح توسعه دولت الکترونیک است.

مشاور علمی استاندار گلستان تصریح کرد: اما برای ادامه این طرح و مشغول شدن این جوانان در کارهای تخصصی و آموختن حرفه‌های مشخص، نیاز است که دولت مساعدت لازم را برای بیمه این افراد داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در 18 ماه اخیر افزود: در این راستا این جوانان 4 مرحله در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کردند و هم‌اکنون آماده ایجاد اشتغال هستند.

جلالی اظهار داشت: هم‌اکنون تنها راه برای رفع معضل بیکاری در جامعه، توسعه اشتغال‌های دانش بنیان است./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار