دبیرکل اتاق بازرگانی گلستان با اشاره به ضعف دیپلماسی اقتصادی بین گلستان و ترکمنستان گفت: توانمندی و اراده لازم در انجام مراودات وجود ندارد.

دیپلماسی اقتصادی بین گلستان و ترکمنستان ضعیف است

به گزارش گلستان24، هوشنگ فندرسکی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: باید فکری برای تیم اقتصادی مستقر در ترکمنستان داشته باشیم.

دیپلماسی اقتصادی

وی با اشاره به اینکه تبادلات فرهنگی مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: استان گلستان ظرفیت‎های زیادی در اقوام ترکمن دارد که می‎تواند نقش موثری در مراودات بین گلستان و ترکمنستان داشته باشد.

دبیرکل اتاق بازرگانی گلستان با اشاره به ضعف دیپلماسی اقتصادی بین گلستان و  ترکمنستان گفت: توانمندی و اراده لازم در انجام مراودات وجود ندارد.

لزوم تبدیل بازارچه محلی به بازارچه مشترک مرزی

فندرسکی برگزاری تئاتر و برنامه‎های ورزشی و فرهنگی را در تقویت مراودات اقتصادی و فرهنگی مهم برشمرد.

وی بر لزوم تبدیل بازارچه محلی به بازارچه مشترک مرزی تاکید کرد و گفت: در دهه 70 تعداد 7 هزار نفر در بازارچه محلی مشغول به کار بودند که به دلیل عدم توجه این میزان به کمتر از 500 نفر کاهش یافته است.

دبیرکل اتاق بازرگانی گلستان با تاکید بر اینکه زمینه‎های تسهیل در مراودات چمدانی در ترکمنستان باید فراهم شود، گفت: مشکلات زیادی در مبادلات انبوه وجود دارد که در مراودات چمدانی نیست.

فندرسکی خاطرنشان کرد: ما با کشورهای اروپایی صادرات انبوه را تبدیل به صادرات چمدانی کردیم که در این زمینه توفیقات خوبی حاصل شد.

وی ارتباطات رادیوی و تلوزیونی را برای تقویت روابط گلستان و ترکمنستان مهم دانست و گفت: در این زمینه می‎توان از ظرفیت‎های گلستان و ترکمنستان فیلم و مستند تهیه و آن را دوبله و پخش کرد.

گفتنی است که شش دیماه استاندار گلستان به همراه وزیر کشور در چهاردهمین کمیسیون مشترک در ترکمنستان شرکت خواهند کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار