معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: دومین همایش "چله با حافظ" با مشارکت این اداره‌کل و انجمن علی آموزشی معلمان ادبیات استان در گرگان برگزار می‌شود.

بسته خبری کوتاه فرهنگی استان گلستان

به گزارش گلستان24 به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قدرت دائمی اظهار داشت: این همایش عصر 29 آذر ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور اهالی فرهنگ و ادبیات اجرا خواهد شد.

وی با بیان این نکته که این همایش با حضور اصغر دادبه استاد دانشگاه تهران و از چهره‌های سال 81 اجرا می‌شود، افزود: اجرای گروه موسیقی نجوای کتول به‌سرپرستی محمدرضا برزگر از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

چله با حافظ

دائمی از مشارکت دستگاه های مختلف فرهنگی برای برگزاری این همایش خبر داد و اظهار داشت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان و شهرستان گرگان، گروه آموزشی معلمان زبان ادبیات فارسی استان و شهرستان گرگان، دبیرستان واثقی دختران و مجتمع آموزشی شهید بهشتی تیزهوشان گرگان برای برگزاری هرچه بهتر این همایش همکاری دارند.

دومین همایش "چله با حافظ" با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد گلستان و انجمن علمی آموزشی معلمان ادبیات استان ساعت 16 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

راهیابی نمایش هنرمند گلستانی به دوازدهمین جشنواره تئاتر سراسری

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به راهیابی نمایش "نشانی" از استان به دوازدهمین جشنواره تئاتر سراسری اشاره کرد و گفت: این نماش 28 آذر در فرهنگسرای مهر کاشان به روی صحنه می‌رود.

‌قاسم قندهاری، افزود: بهمن ولیان نویسنده، احسان رجبلو طراح و کارگردان نمایش "نشانی" است. بهمن ولیان، ایمان جهانگیری، آرتمیس هاشمی، شیدا مقصودلو راد، مهسا حداد نژاد و زینب زارعی از بازیگران این نمایش هستند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: 300 اثر در مرحله بازبینی به این جشنواره فرستاده شد که از این تعداد 15 اثر در بخش صحنه‌ای و 10 اثر در بخش خیابانی به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، این جشنواره با آغاز هفته وحدت از 22 تا 29 آذر ماه به میزبانی شهر کاشان برگزار می‌شود.

قندهاری به موضوع نمایش "نشانی" اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب موضوع این نمایش بود که به دوازدهمین جشنواره تئاتر سراسری راه یافته است.

بندرگز، میزبان هنرمندان تئاتر گلستان در جشنواره تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌نویسی است

رئیس اداره ‌ارشاد ‌بندرگز به پذیرش 21 طرح و ایده نمایشی در مرحله بازبینی جشنواره تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌نویسی با موضوع قرآنی اشاره کرد و گفت: 7 اثر در بخش نمایشنامه نویسی و 6 اثر در بخش صحنه‌ای به دبیرخانه ارسال شده است.

‌لیلا هزارجریبی در جلسه‎ای که برای هماهنگی با معاونان، دبیران اجرایی و مسئولان کمیته تشکیل شده بود، افزود: سیروس همتی هنرمند کشوری در حوزه تئاتر به‌عنوان داور این جشنواره نیز حضور می‌یابد.

وی با بیان این نکته که مهلت ارسال لوح فشرده آثار تا 15 دی ماه سال‌جاری است، افزود: آثار پذیرفته شده یکم دی ماه اعلام شده و 22 و 23 دی ماه، جشنواره برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ‌بندرگز به برگزاری کارگاه آموزش در حوزه تئاتر اشاره کرد و گفت: این کارگاه به‌مدت یک‌روز برای ارتقاء سطح دانش هنرمندان برگزار می‌شود.

هزارجریبی با بیان این‌که جشنواره دارای دو بخش خیابانی و نمایشنامه‌نویسی است، اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در بخش نمایشنامه‌نویسی می‌توانند آثار خود را تا 15 دی ماه به دبیرخانه جشنواره در بندرگز ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بندرگز، سیروس همتی، داوود سعیدی و محسن مقامی را به‌عنوان داوران تئاتر خیابانی در این جشنواره معرفی کرد و گفت: سیروس همتی، هادی نامور و ابوالقاسم مهدوی داوران بخش نمایشنامه‌نویسی هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار