حوزه سلامت خسته از دنیای سیاست ؛

یک نکته مهم که رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی باید به آن توجه کند این است که انتصاب افرادی مانند عبدالسلام میهمنی ، دانشگاه را پرحاشیه تر از مدیریت گذشته می کند .

آقای فاضل ! حوزه سلامت را با سیاست آغشته نکنید / حاشیه در کمین شماست !

به گزارش گلستان24، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بعد از کلی حرص و جوش خوردن و برخی تلاش های منتقدین جابجا شد اما افرادی که هیچ نقشی در این جابجایی نداشتند و هیچ هزینه ای در این راه ندادند ، این روزها دندان طمع خود را برای گرفتن پست های حساس تیز کرده اند .

آقای فاضل

یکی از این افراد که از تیم قبلی حتی دفاع هم می کرد عبدالسلام مهیمنی مشاور استاندار گلستان می باشد که در حال حاضر برای تصدی یکی از معاونتها در دانشگاه علوم پزشکی گلستان خود را مهیا می کند .

عبدالسلام مهیمنی رییس شورای اصلاح طلبان استان گلستان ، مدیر مسوول هفته نامه سلیم ، مدیر کانال تلگرامی سلیم و کانال اصلاح طلبان گلستان است که در مجموعه آنها در هفته های گذشته علیه استاندار گلستان جبهه گیری کرده و بیانیه منتشر کردند و مدام آتش تهیه می ریختند .

از طرف دیگر یکی از ایرادات بزرگ مدیریت قبلی دانشگاه ، اداره کردن سیاسی دانشگاه با حضور عناصر نشان داری چون محمدرضا بابایان بود .

حالا با رفتن ریاحی ، عموزاد و بابایان باید دکتر فاضل رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان هوشیار باشد که مسایل سیاسی را در انتصابهایش دخالت ندهد و از کسانی که نظام و رسانه ها نسبت به انها زاویه دارند استفاده نکند چون قطعا با حضور افرادی چون عبدالسلام میهمنی باید هر روز شاهد حواشی و چالش های جدید باشیم .

مباحث حوزه سلامت و اجرای طرح تحول سلامت باید بدور از حواشی باشد و از طرفی اخبار این حوزه همچون امنیت غذایی از ضریب امنیتی برخوردارند و حضور افرادی چون عبدالسلام میهمنی که از ریشه اصلاح طلبان و روزنامه نگاران تندرو می باشد مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد .

از طرفی استانداری گلستان و سایر مجموعه ها هم بدانند که اصلاح طلبی در گلستان در خانواده میهمنی ها و برخی چهره های سوخته خاص و مساله دار خلاصه نشده که هر وقت دنبال مسئولی برای منصبی می گردند نام این قبیل افراد از دل این مجمع بیرون بیاید .

انتهای پیام /

 

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

  • قابل توجه شما
    0

    سلام... در رابطه با همین موضوع این مقاله هم توی یکی از کانالها بود ... اگر مناسب میدانید منتشر کنید.

    سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان و عرض چند نکته:
    در ابتدا این انتصاب را به جناب آقای دکتر عبدالرضا فاضل تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت می کنیم. بدلیل نقش مهم و حساسی که دانشگاه علوم پزشکی در بحث درمان و سلامت افراد جامعه دارد لازم دیدیم مواردی را به عرض رئیس محترم دانشگاه برسانیم.
    1- پیگیری مجدانه جهت به سرانجام رساندن طرح های عمرانی جدید:
    احداث سریع ساختمان جدید اورژانس و مرکز ترومای بیمارستان پنجم آذر
    احداث شهرک سلامت و بیمارستان هزارتختوابی در زمین ۵۵ هکتاری خریداری شده واقع در شمال گرگان
    احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان گرگان که زمین و مجوزهای آن توسط وزارت بهداشت تایید شده و آماده اجرا می باشد.
    تلاش جهت راه اندازی دانشکده داروسازی که می تواند در شهرک سلامت جانمایی شود.
    راه اندازی مرکز پیوند کلیه در بیمارستان صیادشیرازی که از مدت ها قبل وعده افتتاح آن داده شده بود.
    2- تأکید بر اجرای درست قانون ارجاع و نظام سطح بندی سلامت و همچنین تجهیز مراکز درمانی در کلیه شهرستان های استان بر اساس همین قانون.
    3- جذب پزشکان فوق تخصص برای رشته هایی که همچنان نیاز استان است.
    4- پیگیری جهت افزایش رشته های تخصصی دانشگاه
    5- عدم تعارف و رودربایستی با افراد یا گروه هایی که خواستار اقدامات غیر منطقی هستند... بعنوان نمونه در استان رسم شده عده ایی با تهیه زمین و اهدا آن ، مسئولان را مجاب می کنند که فلان طرح عمرانی می بایست در آنجا اجرا شود و قطعا در چند روز آینده به سراغ شما نیز می آیند... جناب دکتر فاضل لطفا در این زمینه قانون و نظرات کارشناسی وزارت بهداشت را رعایت کنید.
    6- تلاش جهت ارتقاء مرکز کلینیک دزیانی به بیمارستان با توجه به کمبود تخت های درمانی و بستری در گرگان
    7- پیگیری جهت ادامه ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شصتکلاته گرگان با همکاری سازمان راه و شهرسازی استان که متولی این طرح می باشد.
    در پایان امیدواریم موارد گفته شده مورد توجه مسؤلان بهداشت و درمان استان قرار گرفته و بزودی شاهد پیشرفت های بزرگی در این زمینه باشیم.
    gorgan_toseah@

آخرین اخبار