عضو شورای اسلامی شهر گرگان

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: برابر ماده چهار شهردار باید در جلسه عزل خود حضور می‌داشت و این حرکت دوستان یعنی بی‌اخلاقی را به جایی رساندیم که شهردار ما در قزاقستان است و ما وی را عزل می‌کنیم.

بی‌اخلاقی در عزل شهردار گرگان/ دستگاه‌های نظارتی وارد مصوبات شورا شوند/ مقابل بی‌قانونی می‌ایستم

به گزارش گلستان24،در خصوص عدم حضور وی و چهار نفر دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در سه صحن علنی شورای اسلامی این شهر و امضاء نامه عدم شرکت در جلسه صحن علنی شورا تا زمان حذف تعیین سرپرست برای شهرداری از دستور کار شورا، اظهار کرد: آن نامه را ما امضاء کردیم و ما تقاضای اجرای قانون را در شورا داریم و تقاضای ما این است که این شورا فعالیت‌‌ها را بر مدار قانون پیگیری کند.

 ناصر گرزین

وی ادامه داد: در ابتدای امر این دوستان موضوع بند دال را در دستور کار قرار دادند که غیرقانونی بود و سه نامه نیز فرماندار گرگان به شورا ارسال کرد و یک نامه نیز مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان به شورا ارسال کرد که این بند در حوزه اختیارات شورا نیست.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: متاسفانه با آنکه رئیس محترم شورا به ما قول داده بود که این موضوع را مطرح و رای‌گیری نکند، بدون هماهنگی با ما به استناد نامه‌ای که از مجلس آمده بود، رای‌گیری کرد.

 

بی‌اخلاقی در عزل شهردار گرگان

گرزین بیان کرد: اگر بر این فرض که رای‌گیری درست انجام شده است، برابر ماده چهار شهردار باید در جلسه حضور می‌داشت و این حرکت دوستان یعنی بی‌اخلاقی را به جایی رساندیم که شهردار ما در قزاقستان است و ما وی را عزل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: صحبت این است که دوستان لایحه را تصویب کرده و نامه را کمیته انطباق فرمانداری گرگان ارسال کردند و زمانی که این کمیته اعلام کرد که اعلام نظر این کمیته منوط به ارسال پرونده و مصوبه در خصوص این موضوع است، چطور می‌شود که تعیین سرپرست برای شهرداری را در دستور کار شورا قرار می‌دهید.

گرزین گفت: چگونه می‌شود که شما به مرجع بالاتر احترام نمی‌گذارید و می‌خواهید با زور به اهداف خود برسید.

وی افزود: زمانی که شما خودتان نیز زیر نامه را امضاء کردید که کمیته انطباق پس از بررسی پرونده و مشاهده صورتجلسه و مطابقت آن با قانون تصمیم‌گیری خواهد کرد، چرا هنوز این موضوع تصمیم‌گیری نشده است، موضوع تعیین سرپرست را در دستور کار قرار می‌دهید.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: بنابراین حرف ما این است که قانون فصل‌الخطاب همه موضوعات است و اگر قرار باشد کسی با اکثریت بگوید دوست دارم همه کاری بکنم به نظر من حرکت خوبی نیست و ما نیز مکاتبات مختلفی را با دستگاه‌های نظارتی انجام دادیم و تقاضا داریم این موضوع هرچه زودتر حل شود.

گرزین گفت: اصلا حرف ما این نیست که آقای شهردار باشد یا برود بلکه حرف ما این است که ابتدا مصوبه عزل شهردار گرگان در کمیته انطباق بررسی شود و اگر تائید شد فردای آن روز تعیین سرپرست را در دستور کار بگذارید و ما نیز در جلسه حاضر خواهیم شد.

 

با تعیین سرپرست، وضعیت شهرداری متشنج می‌شود

وی با تاکید بر اینکه کار ما باید بر مدار قانون باشد و امروز دیگر نمی‌شود با زور کار کرد در خصوص علت اصلی عدم حضور اعضا در صحن علنی گفت: من با رئیس شورا صحبت کردم و گفتم با توجه به اینکه فرمانداری نامه شما در خصوص عزل شهردار را برگشت داده و گفته که مصوبه را بفرستید، شما موضوع سرپرست را از دستور کار خارج کنید و ما نیز به کارمان بپردازیم.

گرزین ادامه داد: هر زمانی که تائیدیه را از فرمانداری اخذ کردید همه ما حاضر می‌شویم و سرپرست را انتخاب می‌کنیم اما اینها به دنبال موضوع دیگری هستند و اتفاقا اگر ما در صحن حضور پیدا کنیم و سرپرست انتخاب شود وضعیت شهرداری را بر هم می‌زنند.

وی بیان کرد: همین موضوع عزل شهردار چقدر تاثیر منفی در موضوعات شهرداری ایجاد کرد و اگر سرپرست تعیین شود شما تصور کنید که چه مشکلاتی ایجاد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: متاسفانه دوستان تعیین سرپرست را در دستور کار اول شورا قرار دادند و این یعنی ما در شورا حاضر شویم و سرپرست انتخاب کنیم و در شهرداری وی را معارفه کنیم و به نظر شما از فردای این روز در شهرداری چه شرایطی حاکم خواهد شد.

 

دوران زورگویی تمام شده است

گرزین در پاسخ به این سوال که آیا شما تا به حال با فرماندار گرگان در این خصوص صحبتی را داشته‌اید یا خیر گفت: فرماندار گرگان گفته است که سه نامه را برای شورا ارسال کردم و گفته است که مصوبه را به کمیته انطباق بفرستید و کمیته انطباق تائید کند بعد شما به دنبال تعیین سرپرست باشید اما آقایان می‌گویند خیر، ما می‌خواهیم سرپرست انتخاب کنیم.

وی افزود: اینها می‌خواهند کار غیرقانونی را دامن بزنند و اینکه اهدافشان چیست ما نمی‌دانیم اما ما نمی‌توانیم منافع شهر و شهرداری را نادیده بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: اینها می‌خواهند بگویند ما اکثریت هستیم و با زور قبل از اینکه تائیدیه مصوبه بیاید ما سرپرست انتخاب می‌کنیم که این یعنی بی‌توجهی به قانون، این یعنی بی‌توجهی به اسناد بالادستی.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: پنجم دیماه جاری جلسه کمیته انطباق تشکیل شد و رئیس شورای اسلامی شهر گرگان می‌توانست شنبه نامه‌ای را برای اعضای شورا ارسال کند و بگوید با توجه به اینکه مصوبه عزل شهردار هنوز در کمیته انطباق تائید نشده است، موضوع تعیین سرپرست از دستور کار شورا خارج می‌شود و پس از اخذ تائیدیه، تعیین سرپرست را دوباره وارد دستور کار کند.

گرزین در پایان ابراز کرد: من بی‌قانونی را نمی‌پذیرم و من نمی‌توانم بپذیرم عده‌ای بگویند چون ما اکثریت هستیم شما باید خاموش باشید زیرا من قسم خوردم بر خلاف شهر و شهروند کار نکنم و حتما برابر بی‌قانونی می‌ایستم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار