در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان صورت گرفت

گرگان – اعضای شورای اسلامی شهر گرگان درباره عملکرد ضعیف تیم بسکتبال شهرداری گرگان به اظهارنظر پرداختند.

بحث داغ اعضا بر سر عملکرد تیم بسکتبال شهرداری گرگان

، سیصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه به صورت رسمی و علنی با حضور ۱۲ عضو، معاون شهردار و اصحاب رسانه در صحن پارلمان محلی شهرستان برگزار شد. علی کلاتی تنها عضو غایب این هفته شورا بود.

سید محمد قدس مفیدی رئیس شورا ابتدا به بیان مهم ترین اتفاقات تقویمی هفته جاری پرداخت و سپس حسین ربیعی رئیس اسبق، نطقی با عنوان «شوراها؛ بایدها و نبایدها» که برگرفته از تجریبات سه دوره عضویت خود و ارائه پیشنهاداتی بود، ایراد کرد.

شروع ضعیف تیم بسکتبال شهرداری گرگان در رقابت های لیگ برتر محور اصلی مباحث اعضا بود که دقایق بسیاری را به خود اختصاص داد. این تیم که با بودجه شهرداری اداره می شود در تمامی پنج بازی نخست لیگ با شکست مواجه شده و این موضوع صدای ناراحتی تماشاگران و اعضای شورای شهر را درآورده است.

صفرعلی پایین محلی سخنگوی شورا نخستین فردی بود که موضوع نتایج تیم شهرداری را مطرح کرد و به اتفاقات بازی گذشته این تیم در خانه مقابل تیم «شیمیدر تهران» پرداخت. پایین محلی با بیان اینکه مدیریت تیم شهرداری ضعیف است خواستار تشکیل جلسه مشترک اعضای شورا به عنوان هیئت امنای تیم با مسئولان و کارشناسان بسکتبالی گرگان شد.

پس از وی عضو بسکتبالی و سرمربی سابق تیم شهرداری نکاتی درباره چگونگی بسته شدن تیم و تصویب بودجه بیان کرد. اسدالله کبیر تیمداری بسکتبال را جزو اولویت های صادقلو شهردار گرگان ندانست و عدم ارائه بودجه مازاد را به عنوان مصداق این سخن خود برشمرد.

افزایش بودجه مانند نوشدارو بعد از مرگ سهراب است

کبیر با تاکید بر همراهی شورا با لوایح شهرداری از جمله بودجه تیم بسکتبال اظهار کرد: من سال گذشته به شهردار گفتم برای این تیم نیاز است بازیکنان ملی یا خارجی جذب شود و به همین خاطر باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید.

وی نسبت به نحوه تیم بستن هم انتقاداتی وارد کرد و گفت: طبق قوانین فدراسیون بسکتبال بازیکنانی که جذب تیمی شده اند قابل تغییر نیستند مگر در صورت آسیب دیدگی و تایید پزشک. ضمن آنکه در میانه فصل بازیکنان خوب جذب تیم ها شده و بدون تیم نیستند. دوستان در زمان تیم بستن با ما مشورتی نکردند درحالی که از سراسر ایران نظر مرا جویا می شوند.

رئیس کمیته ورزش شورا مقایسه میان تیم شهرداری و تیم حاضر در لیگ دسته اول کرد و گفت: شما ببینید تنها سه بازیکن تیم «قطران کاوه گرگان» قرارداد مالی دارند و سایر بازیکنان بومی رایگان بازی می کنند، ما می توانستیم چنین شرایطی را در تیم شهرداری نیز به وجود بیاوریم.

کبیر با بیان اینکه اکنون وقت حمایت از تیم است، خاطرنشان کرد: چه بهتر بود آقای شهردار لایحه افزایش بودجه را زودتر به شورا می فرستاد اما اکنون دیگر دیر شده و مانند نوشدارو بعد از مرگ سهراب می ماند.

انتقاد از تصویب رقم بودجه تیم بسکتبال

محمدابراهیم جرجانی هم عضو دیگری بود که نسبت به بودجه ناکافی تیم شهرداری واکنش نشان داد. وی که خود به تصویب بودجه یک میلیارد تومانی رای مثبت نداده از همکاران خود گلایه کرد که چرا با لایحه شهردار موافقت کرده و تقاضای بودجه بیشتر نکرده اند. البته کبیر در واکنش به این اظهارنظر گفت این موضوع روال مرسوم همه ساله است که ابتدا مبلغ یک میلیارد تومان تصویب می شود و سپس بنابر درخواست کادرفنی و لایحه شهردار افزایش می یابد.

علیرضا پزشکپور، حسین ربیعی، ناصر گرزین و مهران فدوی نیز دیگر اعضایی بودند که در این باره به اظهارنظر پرداختند. پزشکپور و فدوی از مجموعه شهرداری گلایه مند بودند که چرا جلسه ای با اعضای شورا تشکیل نداده و آنها را وارد بازی نکرده اند.

ربیعی، مشکل مالی تیم بسکتبال را متاثر از کشمکش های شورا و شهرداری دانست. گرزین هم ضمن تشکر و عذرخواهی از تماشاگران بسکتبال از لزوم حمایت و بررسی دلایل شکست های متوالی سخن گفت. علیرضا لیاقی معاون مالی شهردار گرگان هم توضیحاتی درباره لایحه بودجه تیم بسکتبال ارائه کرد و تشکیل جلسه مشترک را وظیفه شورای شهر دانست.

تصویب ۱۱ نام دیگر بر کوچه ها و معابر شهری

ادامه جلسه به بررسی و تصویب نامگذاری های کوچه ها و معابر باقی مانده از جلسه هفته گذشته سپری شد. بر این اساس نام های جدید پیشنهادی کمیته نامگذاری شورا به شرح زیر مصوب شد.

نامگذاری یکی از کوچه های فرعی کوی گلها که تابه‌حال بدون نام و شماره بوده به کوچه «شهید غلامرضا نوده شریفی»، نامگذاری کوچه های فرعی خیابان رازی به نام «سید احمد خمینی»، نامگذاری کوچه بهشت ۲۱ با نام مکمل «شهید صفرعلی عراق بای» یکی از شهدای محله قزاق محله، نامگذاری خیابان دی در گرگانپارس به نام مکمل «شهید علیرضا سبطی»، نامگذاری خیابان صیادشیرازی ۱۵ به نام مکمل کوچه «لطفی»، تابلوی کوچه آفتاب ۱۹ به نام مکمل «شهید محمدابراهیم مخدومی» اصلاح شود، تقاطع کوچه های دانشجوی ۱۲ و ۱۴ به نام مکمل «گشایش»، نامگذاری کوچه چهارم انقلاب واقع در خیابان انقلاب به نام مکمل «شهید علی اکبر نوده شریفی»، میدان داخل شهرک ویلاشهر به نام میدان ویلاشهر نامگذاری شود، نامگذاری میدان منتهی به زیرگذر گلشهر به نام میدان گلشهر، نامگذاری خیابان استرابادی حدفاصل میدان شهدا تا بلوار کلانتری به نام مکمل «راه آهن».

همچنین نامگذاری کوچه بهشت ۱۵ با نام مکمل «اسکندر» و فرعی های آن به همین نام و نامگذاری میدان مرکزی تقاطع صیادشیرازی – ناهارخوران به میدان «پارتیان» به علت اعتراض برخی اعضا به کمیته ارجاع داده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار