رییس پارک علم و فناوری گلستان خبر داد:

دکتر حسام از جذب و استقرار بیش از80 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری گلستان خبر داد.

کسب رتبه ۱۱کشور به لحاظ کیفیت طی سه سال فعالیت/ جذب و استقرار بیش از80 شرکت دانش بنیان

به گزارش گلستان24، دکتر حسام رییس پارک علم و فناوری گلستان در جلسه کمیسیون فرهنگی،ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان که با حضور جمعی از نخبگان و مخترعین گرگانی برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در این نشست اظهار داشت: فرآیند تاسیس پارک علم و فناوری گلستان بعد از سفر هیئت محترم دولت نهم به استان گلستان در اسفند سال1384 مطرح و اقدامات اولیه برای راه اندازی آن از همان زمان آغاز گردید.

کمیسیون فرهنگی شورای شهر (7)

حسام ادامه داد: در تاریخ هفدهم دی ماه 1391 پارک علم و فناوری گلستان موافقت نامه اصولی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت نمود و با تشکیل شورای پارک و تدوین و تصویب آیین نامه های لازم فعالیت های پارک شکل جدی تری به خود گرفت. به دنبال این امر تصویب چارت سازمانی و شکل گیری ستاد، پذیرش و استقرار واحدهای فناور در پارک صورت پذیرفت. در اولین گام اجرایی مرکز رشد واحدهای فناوری در تیر ماه سال 1392 با کسب مجوز از وزارت متبوع فعالیت خود را آغاز نمود .

وی گفت: هدف اصلی کمک به توسعه کسب و کارهای دانش محور و در نتیجه افزایش توان اقتصادی- علمی استان گلستان با تکیه بر توان علمی صاحبان ایده، نخبگان، فناوران و دانشگاهیان می باشد.

کمیسیون فرهنگی شورای شهر (13)

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: از جمله ماموریت های پارک علم و فناوری استان گلستان می توان به انتقال و تجاری سازی تکنولوژی، تسهیل انتقال دانش از دانشگاه به صنعت، افزایش توان رقابتی صنایع کشور، ارتقاء فرهنگ نوآوری در کشور، پرورش شرکت های نوپا در زمینه فناوری نوین، فراهم سازی بستری مناسب برای فعالیت کسب و کارهای دانش محور در پارک می باشد.

حسام تصریح نمود: پارک فناوری محیطی است از لحاظ فیزیکی با کیفیت بالا و پارک مانند که واحدهای تحقیقاتی خصوصی یا وابسته به سازمانها و صنایع در آن مستقر شده و تحت پوشش و حمایت قرار می گیرند تا به خلاقیت و نوآوری بپردازند. آنها از مزایای نزدیکی به منابع مهم سرمایه معنوی، زیرساختهای مناسب و سیاستهای راهنمایی کننده بهره مند بوده و موجبات تعامل، توسعه فناوری و رشد اقتصادی را فراهم می آورند.

کمیسیون فرهنگی شورای شهر (11)

وی افزود: واحدهایی که در پارک علم و فناوری مستقر می شوند علاوه بر بهره مندی از مزیت هایی عمومی همچون خدمات متمرکز، خرید زمین با قیمت و شرایط مناسب و اثر هم افزایی واحدهای مستقر بر هم، از مزایای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان شامل معافیت های مالیاتی و عوارض معمول کشور، امکان سرمایه گذاری خارجی تسهیل روابط کار و اشتغال و ... مشابه قوانین مناطق آزاد تجاری به مدت 15 سال برخوردار می شوند.

حسام با اشاره به جذب و استقرار بیش از80 شرکت دانش بنیان، واحد و هسته­ی فناور در پارک علم و فناوری استان و همچنین مزایای استقرار و خدمات قابل ارائه به شرکتهای مذکور در پارک علم و فناوری به  بیان مشکلات پارک از جمله مباحث زیرساختی  و زمین پارک و احداث ساختمان مورد نیاز جهت استقرار شرکتهای دانش بنیان پرداختند.

کمیسیون فرهنگی شورای شهر (3)

رییس پارک علم و فناوری گلستان، همچنین با اشاره به پتانسیل و ظرفیت استان در زمینه فناوری  ابراز امیدواری کردند در آینده ای نزدیک بتوانیم با حمایت و تعامل با نمایندگان محترم شورای شهر به بررسی و حل مشکلات پارک علم و فناوری استان پرداخته و با یاری خدای بزرگ توسعه فناوری استان را شاهد باشیم.

وی اذعان داشت: نام گذاری سال ۹۵ با عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری، همگان را برآن داشت تا سهم خود را تقویت پایه های اقتصاد کشور بر ستون مقاومت بیش از پیش ایفا کنند. یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توانند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا پارک های علم و فناوری نقش عمده‌ای در به نتیجه رسیدن این امر دارند. پارک های علم و فناوری، سازمانی است که به وسیله متخصصین حرفه‌ای مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های حاضر در موسسه‌های متکی بر علم و دانش است.

کمیسیون فرهنگی شورای شهر (12)

حسام تصریح کرد: برای دستیابی به این هدف، پارک جریان دانش و فناوری را در میان مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت می‌اندازد و با مدیریت خود رشد شرکت‌های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرآیندهای زایشی آسان می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری استان گلستان فعالیت رسمی خود را از سال ۹۲ به شکل رسمی آغاز کرده و در طول همین مدت کوتاه توانسته به لحاظ کیفیت رتبه ۱۱کشور و به لحاظ کمی رتبه ۱۳کشور را کسب کند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار