مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان:

دکتر عماد آیدانی گفت: هم افزایی بین واحدها و هسته های فناور مستقر هدف مرکز رشد و حمایت از فناوران و نخبگان و جوانان در راستای توسعه فناوری استان هدف اصلی مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان می باشد.

هم افزایی بین واحدها و هسته های فناور مستقر هدف مرکز رشد و حمایت از فناوران و نخبگان و جوانان در راستای توسعه فناوری استان هدف اصلی مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان

به گزارش گلستان24، دکتر عماد آیدانی مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان در جلسه کمیسیون فرهنگی،ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان که با حضور جمعی از نخبگان و مخترعین گرگانی برگزار شد اظهار داشت: مراکز رشد، مراکزی برای جبران ریسک ایجاد شرکتهای نوپا (Start up) هستند.

وی ضمن بیان اینکه منظور از شرکتهای نوپا (Start up)، شرکتهایی هستند که منابع مالی و تجربه کاری با ریسک بالا ندارند افزود: مراکز رشد دارای امکانات مشترک، خدمات مشاوره‌ای، آموزش و پشتیبانی عموما دولتی برای گروه‌های کارآفرین می‌باشند.

آیدانی تصریح کرد: به عبارت دیگر، این مراکز تلاش می‌کنند شرکتهای نوپا (Start up) که در حوزه فناوری مشغول به کار می‌شوند را حمایت مادی و معنوی کنند تا در نهایت این شرکت ها بتوانند با تجاری سازی طرح خود، به تولید و توسعه فناوری پرداخته و وارد چرخه سودآوری و اشتغال‌زایی شوند.

وی افزود: هم افزایی بین واحدها و هسته های فناور مستقر و امکان استفاده از تجربیات یکدیگر، نزدیکی به پارک علم و فناوری و صنایع بزرگ استان، سهولت دسترسی به منابع انسانی و کاهش هزینه های تحقیقاتاستفاده از امکانات و خدمات موجود در مرکز رشد بخصوص خدمات آموزشی و مشاورهای، تسهیل در تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی، ارائه تسهیلات مالی و اعتباری برابر مقرارت مرکز از جمله مزایای ثبت نام در مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان می باشد.

آیدانی گفت: مرحله رشد مقدماتی در پارک های علم و فناوری بعد از تایید طرح رخ می دهد، در این دوره به افراد یا گروه‌های مستعدی که دارای ایده‌های نوآورانه صنعتی هستند، به مدت ۶ ماه فرصت داده می‌شود تا با دریافت خدمات و مشاوره و آموزش‌های لازم برای آشنایی با بازار، شناسایی گروه کاری، تثبیت ایده کاری و ایجاد هویت‌های حقوقی مستقل خود را برای مرحله بعدی آماده نمایند.

وی ادامه داد: مرحله رشدی در یک دوره استقرار حداکثر سه سال، واحدهای فناوری مستقر در مرکز رشد به معیارهای رشد یافتگی دست یافته و پس از آن از مرکز رشد خاج می‌شوند.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان تصریح نمود: اما شاید برای برخی افراد سوال مطرح شود مرکز رشد چه خدماتی به واحدهای فناور ارائه می‌دهد؟ تامین محل کار (به شکل اجاره)، خدمات آزمایشگاهی، ‌کارگروهی و اطلاع رسانی، خدمات حقوقی، مالی، اعتباری، پروژه‌یابی و بازاریابی؛ آموزش‌های تخصصی ویژه و ارتقای واحدهای فناوری از جمله خدماتی است که در این مرکز به واحدهای فناور تخصیص داده می شود.

وی ضمن بیان اینکه پذیرش واحدهای فناور بر اساس ظرفیت مرکز رشد صورت می گیرد و برخورداری از الزامات ذیل مد نظراست افزود: داشتن ایده کاری دانش محور با جنبه های اقتصادی، ارائه برنامه کاری، داشتن نیروهای تخصصی مرتبط با زمینه فعالیت واحد فناور به صورت تمام وقت در هیات مدیره، استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه به عنوان مشاور، داشتن بازار کار مناسب، داشتن شخصیت حقوقی برای متقاضیان استقرار در دوره رشد و دارا بودن آمادگی ثبت یک شرکت یا موسسه برای استقرار در دوره رشد مقدماتی می باشد.

لازم به ذکر است شرکت هایی که درون مرکز خوشه مستقر هستند برای فروش محصولات خود از طرف پارک علم و فناوری به خوبی حمایت می شوند و از برند پارک علم و فناوری برای فروش آسان تر محصولات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار