رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مردم برای دریافت شناسه کاربری قضایی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا دادگستری ها مراجعه کنند.

دادگستری گلستان در مسیر حذف ابلاغ کاغذی/ رتبه نخست کشور  از سوی معاونت آمار و فناوری قوه قضاییه

به گزارش گلستان24، رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سرکشی های دوره ای خود از حوزه های قضایی استان این بار به مراوه تپه رفت تا هم از نزدیک روند پیشرفت کار در این شهرستان را بررسی کند و هم با علمای این شهرستان دیدار و گفتگو کند .

هادی هاشمیان در حاشیه ی بازدید از حوزه ی قضایی مراوه تپه  با اشاره به آغاز  طرح ابلاغ الکترونیک در استان گفت : در این طرح دیگر هیچ ماموری برای ابلاغ برگه ی اخطاریه و احضاریه جلوی  منزل افراد حضور نمی یابد و اوراق قضایی از طریق پیامک و پست الکترونیک به طرفین پرونده ابلاغ می شود.

هاشمیان با بیان این که  این طرح در راستای تحقق رسیدگی الکترونیکی پرونده ها اجرا می شود گفت : خوشبختانه بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی معاونت آمار و فناوری قوه قضاییه، استان گلستان در زمینه رسیدگی مکانیزه پرونده ها رتبه نخست کشور را به دست آورد .

وی افزود : با الکترونیکی شدن پرونده ها ،  افراد برای اطلاع از روند رسیدگی به پرونده خود نیازی به حضور مستقیم در مراجع قضایی  ندارند و با شناسه ای که به آنان داده می شود در منزل می توانند از  روند رسیدگی به پرونده های خود ، مطلع شوند .

این مقام ارشد قضایی استان گفت : همه ی مردم ، حتی افرادی که در دستگاه قضایی پرونده ندارند می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا دادگستری ها ، شناسه ی کاربری قضایی ، دریافت کنند.

هادی هاشمیان در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن عملکرد کارکنان حوزه قضایی مراوه تپه از آنان خواست: با وجود سختی کار در دادگستری ، در برخورد با مردم سعه ی صدر داشته باشند و  رسیدگی به پرونده ها به ویژه پرونده هایی که بیش از یکسال در محاکم مانده است ، تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری  گلستان در ادامه برنامه سفر خود به مراوه تپه به دیدار حاج آخوند غراوی فر، امام جمعه این شهر نیز رفت .

هادی هاشمیان در این دیدار با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار علما در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی از وی خواست : برای کاهش آسیب های اجتماعی به دستگاه قضایی استان کمک کنند .

هاشمیان گفت : گلستان در برخی جرایم همچون تهدید و ضرب و جرح در کشور رتبه ی بالایی دارد که همکاری مستمر روحانیت با دستگاه قضا،  می تواند زمینه وقوع این آسیب ها را تا حد زیادی کاهش دهد .

حاج آخوند غراوی فر نیز در این دیدار ، آمادگی خود را برای تبیین احکام شرعی برای مردم  در جهت کمک به دستگاه قضا، اعلام کرد .

اسماعیل تاجی قره جه، فرماندار شهرستان مراوه تپه هم که در این دیدار حضور داشت از روند رسیدگی به پرونده ها و احقاق حق مردم در دادگستری شهرستان مراوه تپه ، ابراز رضایت کرد .

بازدید از  شورای حل اختلاف مراوه تپه و گمرک مرزی اینچه برون از دیگر برنامه های سفر یکروزهرئیس کل دادگستری گلستان و معاونان وی بود .


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار