اکیپ‌های پرتلاش و گمنام ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در شهرستان‌های غرب و شرق این استان این روزها سخت مشغول کار و مجاهدت خستگی‌ناپذیر هستند.

مجاهدت راهداران گلستان از غرب تا شرق استان

به گزارش گلستان24،​ استان گلستان به اذعان و نظر بسیاری از کارشناسان به واقع یک مدل کوچک شده‌ای از ایران اسلامی است، زیرا نه در یک بُعد که در چندین عرصه و بُعد از جمله تنوع و وجود همه اقلیم‌ها و وضعیت جغرافیایی و شرایط جوی، داشتن دریا و جنگل و کویر، تنوع قومیت‌ها، تنوع مذاهب و پراکندگی جمعیت، در روستاها و شهرها به‌صورت جامع در بردارنده یک مجموعه کامل از نمونه‌های ایران است.

از مسائل فرهنگی و اجتماعی که بگذریم در عرصه جغرافیایی تنوع اقلیم‌ها و وجود دشت و کوه و جنگل و راه‌های سهل الوصول و در کنار آن مسیرهای صعب‌العبور همه و همه از ویژگی‌های ذاتی استان گلستان است.

این تنوع جغرافیایی و آب و هوایی بیش از هر چیز کار را برای دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان گلستان سخت کرده که البته عشق به مردم و عشق به خدمت کردن به آنها آن را شیرین کرده است. عبور و تسطیح و بازگشایی جاده‌ها به‌ویژه در فصل‌های سرد و هنگام برف و بوران در راه‌های کوهستانی و جاده‌ای و سختی حضور در مسیرهای کویری در تابستان طاقت‌فرسا تنها بخشی از سختی‌های کار ماموران گمنام و پرتلاش ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان گلستان است.

از این‌رو به‌صورت اختصار به برخی فعالیت‌های دو اداره  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شرق و غرب استان گلستان در روز جاری اشاره می‌کنیم تا ببینیم در شرایط عادی و غیر‌بحرانی چه اقداماتی توسط این دستگاه اجرایی و خدمت‌رسان به مردم عرضه می‌شود.

ماموران راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مینودشت که این روزها پس از گذر کردن از موج سنگین سرما و برف و بورانی که در مسیر جاده بین المللی شمال به مشهد رخ داده بود به فراغتی نسبی رسیده بودند و از این‌رو بدون معطلی به اصلاح، تعویض و نصب تابلوهای ایمنی روی آوردند که یکی دیگر از بخش‌های متعدد و چندگانه فعالیت‌های آنان است.

در این عملیات نسبت به نصب و تعویض تابلوهای ناخوانا، مخدوش، مستعمل و فرسوده که بخشی از آن به دلیل برخی اقدامات خلاف هنجارهای اجتماعی و مخدوش کردن تابلو توسط عوامل انسانی و بخشی دیگر به علت برخورد وسائط نقلیه و یا به دلیل بروز حوادث جوی به وجود آمده بود اقدام شد تا ایمنی و امنیت جاده‌ها از این حیث نیز بیشتر شود.

از سویی دیگر تعویض و نصب برچسب‌های جدید ماشین‌آلات راهداری این اداره نیز در همین روزها و پس از تغییر نام اداره با تلفیق و کوچک‌سازی بدنه اجرایی که از فرامین و ابلاغ‌های مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام است رخ داد و وسائل نقلیه این اداره به آرم و نام جدید این اداره منقش شده‌اند که انصافا لوگوی زیبایی نیز هست.

اما از شرق استان گلستان به غرب این استان سرسبز و زیبا که برویم همچنان شاهد تلاش و مجاهدت زحمت کشان و ماموران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهیم بود که این بار در کردکوی، دیار مردان و زنان با ایمان و با صفا مشغول به خدمت هستند و در روستای تلور که از مناطق جغرافیایی این حوزه استحفاظی است به پاک‌سازی و علف‌زنی حریم راه اقدام می‌کنند.

به هر تقدیر امیدواریم تلاش این بزرگ مردان پرتلاش و بی‌ادعا در ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کنار تدابیر ایمنی و ترافیکی در نهایت به کاهش آلام و اتفاقات جاده‌ای منجر شود و استان گلستان و مردمان خوبش در کنار سایر هموطنان عزیزمان همواره شاد و خرم باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار