طی 8 ماه نخست امسال

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان گفت: در مدت هشت ماه نخست امسال بیش از 284 هزار سفر انجام شد و 3 میلیون و 160 هزار مسافر از طریق ناوگان فعال استان گلستان جابجا شدند.

بیش از 284 هزار سفر با ناوگان حمل و نقل گلستان انجام شد/ 3 میلیون و 160 هزار مسافر جابجا شدند

به گزارش گلستان24، قربانعلی روحی رباطی اظهار کرد: در سطح استان گلستان 71 شرکت شعب اعم از اتوبوسرانی، مینی‎بوسرانی، سواری کرایه پلاک عمومی مشغول سرویس‎دهی و جابجایی شهروندان و مسافران هستند.

وی با بیان اینکه شناسایی ناوگان فعال در استان بر اساس سیستم کارت هوشمند انجام می‎شود، تصریح کرد: تعداد ناوگان فعال اعم از اتوبوس، مینی‎بوس و سواری یک‎هزار و 773 دستگاه است و تعداد 3 هزار و 273 نفر راننده در این بخش مشغول فعالیت هستند.

این مقام مسئول افزود: طرح‎های مختلف نوروزی و تابستانه در کنار سفرها و جابجایی مسافر در استان انجام می‎شود که تعداد 20 هزار و 987 سفر در نوروز 1395 رقم خورد و در این سفرها بیش از 260 هزار مسافر جابجا شدند.

به گفته روحی رباطی؛ در طرح تابستانه امسال بالغ بر یکصد هزار سفر انجام شد که به واسطه آن یک میلیون و 50 هزار نفر جابجایی مسافر صورت گرفت.

وی بیان کرد: در سال جاری 4 هزار و 380 هزار نفر در قالب 110 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام شدند، در راستای اعزام زائران به کربلای معلی «اربعین حسینی» به مرز مهران 788 دستگاه اتوبوس نسبت به رفت و برگست زائران اقدام کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان به درصد جابجایی مسافر درون استانی اشاره کرد و گفت: درصد جابجایی مسافر درون استان در هشت ماهه سال جاری 68 درصد بوده و این میزان در مدت مشابه سال قبل 69 درصد برآورد شده است.

روحی رباطی از رشد یک درصدی جابجایی مسافر برون استانی خبر داد و گفت: درصد جابجایی مسافر برون استانی در مدت هشت ماهه سال گذشته 31 درصد بوده است و این رقم در مدت مشابه امسال با یک درصد افزایش به 32 درصد رسیده است.

وی با اشاره میانگین آماری سفرهای استان گلستان تصریح کرد: در سال جاری به طور میانگین ماهانه 35 هزار و 577 سفر ثبت شده است و این آمار در سال گذشته 34 هزار و 542 سفر بوده است.

روحی رباطی در خصوص متوسط سن ناوگان حمل و نقل استان گفت: متوسط سن اتوبوس در استان گلستان بیش از هشت سال، مینی‎بوس 25 سال و سواری تقریبا هشت سال است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار