مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان عنوان کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان گفت: 123 نقطه در استان دارای تصادف است و 48 نقطه پرتصادف در استان گلستان شناسایی شده است که آشکارسازی این نقاط در اولویت قرار دارد.

به گزارش گلستان24، مهدی میقانی صبح امروز گفت‎ در گرگان اظهار کرد: در نقاط دارای تصادف استان تابلوهایی با زمینه فسفری نصب شده که رانندگان باید با مشاهده این علائم احتیاط بیشتری کنند، مشاوری در سطح ملی گرفته شده که قرار است اقدامات سخت‎افزاری و عمرانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه راهداری ماموریت مهم و خطیری دارد، تصریح کرد: گلستان امسال زمستان را چهار ماهه تجربه می‎کند، در ابتدای آذر بارش برف فراگیر پهنه استان را سفیدپوش کرد.

میقانی؛ حفظ ایمنی راه‎ها را اصلی‎ترین وظیفه راهداری برشمرد و افزود: در راهداری زمستانی، ارتقاء ایمنی راه‎های استان و توجه به علائم باید مورد توجه باشد، وزرات راه و شهرسازی در راستای کاهش تلفات جاده‎ای تلاش می‎کند، راه باید بخشنده باشد و خطای راننده آخرین خطای او نباشد.

* سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان «سپهتن» راه‎اندازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با اشاره به راه‎اندازی سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان «سپهتن» اظهار کرد: یکی از برنامه‎های توسعه حمل و نقل هوشمند استفاده از این دستگاه است، 100 دستگاه اتوبوس در استان به این سامانه مجهز شدند.

میقانی بیان کرد: بر اساس سامانه سپهتن رفتار و کردار راننده رصد می‎شود و به عنوان مثال اگر 500 متر مانده به پلیس راه، رفتار راننده مشکلی نداشته باشد آن اتوبوس می‎تواند عبور کند اما اگر آلارم تخطی از سرعت دیده شود پلیس آن راننده را متوقف می‎کند.

وی با اشاره به دیگر مزایای سامانه سپهتن گفت: این سامانه تخصیص سوخت را انجام می‎دهد همچنین کارهای دستی و فیزیکی به حداقل می‎رسد.

* حقوق معوقه راهداران به زودی پرداخت می‎شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان افزود: بهبود شرایط و ارتقاء بهره‎وری موضوعی با اهمیت است که اعتبارات به‎هنگام باید در راستای اهداف سازمان به کار گرفته شود.

میقانی با بیان اینکه چالش‎هایی در بخش مطالبات نیروهای شرکتی است، بیان کرد: پیگیری جدی در این راستا صورت گرفته تا آنها به حق و حقوق خود برسند، حقوق نیروها از محل اعتبار طرح‎های عمرانی است که علت اصلی معوقات نیروهای شرکتی به خاطر عدم تخصیص به موقع است.

وی در خصوص حقوق معوق راهداران گفت: از زمان ادغام راهداری با حمل و نقل پایانه‎های سابق حدود 45 روز سپری شده و حقوق نیمه دوم آبان برای راهداران پرداخت و حقوق آذرماه نیز به زودی توسط شرکت طرف قرارداد با اداره کل واریز می‎شود.

میقانی با اشاره به اینکه معوقه راهداران و نیروهای شرکتی قبل از ادغام بر عهده اداره کل راه و شهرسازی بوده است، افزود: پیگیری معوقات این عزیزان در دستور کار است حقوق نیمه نخست آبان، شهریور و مهر به زودی به آنها پرداخت می‎شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار