رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی گلستان:

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان گفت: 50 دانش‎آموز مبتلا به اوتیسم در استان گلستان شناسایی شده است که در 13 مدرسه و کلاس‎های ویژه تحصیل می‎کنند.

50 دانش‎آموز مبتلا به اوتیسم در گلستان شناسایی شد

به گزارش گلستان24، عباس خانعلی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان با اشاره به مشکلات خانواده‎های دانش‎آموزان مبتلا به اوتیسم  اظهار کرد: عدم پذیرش خانواده‎ها، فشار روانی به والدین به علت اختلالات گفتاری، ارتباطی، رفتاری و حرکتی افراد مبتلا به اوتیسم از مواردی است که خانواده‎ها با آن دست و پنجه نرم می‎کنند.

وی با اشاره به هزینه‎های بالای توانبخشی، آموزشی و مشاوره‎های رفتاری کودکان مبتلا به اوتیسم تصریح کرد: با توجه به پراکندگی طیف مبتلایان به اوتیسم با کمبود مدارس مخصوص این کودکان در استان مواجه هستیم، شاید در شهرستانی دو دانش‎آموز مبتلا به اوتیسم وجود داشته باشد ما نمی‎توانیم مدارس مختص این دانش‎آموزان را دایر کنیم که مسئولان باید در این زمینه پشتیبانی کنند.
 

*32 دانش‎آموز مبتلا به اوتیسم در مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی گلستان افزود: تنها مدرسه غیردولتی اوتیسم دو سال در استان گلستان فعالیت می‎کند این مدرسه با نیت خیرخواهانه و با حمایت انجمن حمایت از دانش‎آموزان ایجاد شد.

خانعلی با بیان اینکه 30 الی 32 دانش‎آموز مبتلا به اوتیسم در مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند، ابراز کرد: این مدرسه با 22 کادر آموزش توانبخشی فعالیت دارد.

وی از عدم مراکز تفریحی برای افراد مبتلا به اوتیسم ابراز نارضایتی کرد و گفت: همه مسئولان باید به حقوق معلول احترام بگذارند در ایاب و ذهاب شهری به این قشر نیز باید توجه شود.

* به ضرورت پوشش کاملتر خدمات بیمه‎ای برای کودکان مبتلا به اوتیسم

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی گلستان از آینده کودکان مبتلا به اوتیسم ابراز نگرانی کرد و افزود: جنبه‎های نگهداری و بهداشتی مبتلایان به اوتیسم در سنین بالا و بدون کمک خانواده و یا کهولت سن سخت است این افراد در فعالیت‎های اجتماعی با مشکل مواجه هستند.

خانعلی به دیگر مشکلات آموزشی کودکان مبتلا به اوتیسم در استان اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص شامل معلم گفتاردرمان، کادر درمان، مشاور، کمبود انگیزه پذیرش دانش‎آموز توسط معلمان استثنایی از مواردی است که با آن روبه رو هستیم.

وی بیان کرد: تنوع معلولیت‎ها در استان گلستان باعث می‎شود که نتوانیم از خانواده‎ها حمایت لازم را داشته باشیم، مبتلایان به اوتیسم یکی از سخت‎ترین 6 گروه معلولیت‎ها را شامل می‎شود، تجهیزات تخصصی ارزیابی و تشخیصی گران هستند یک وسیله‎ای که مستهلک می‎شود 40 میلیون تومان هزینه دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی گلستان با اشاره به ضرورت پوشش کاملتر خدمات بیمه‎ای برای کودکان مبتلا به اوتیسم گفت: این افراد نیازمند حمایت بیمه‎ای و توانبخشی دارند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار