مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

سومین جشنواره مد و لباس‌ایرانی‌اسلامی در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان24 به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، گفت: سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان و چهل و هفتمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: دبیرخانه اصلی این رویداد هنری در این اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان بوده و دبیرخانه هنری این جشنواره در دانشکده مائده از ٢٠ تا ۳۰ بهمن ماه آماده جمع آوری آثار علاقمندان و شرکت کنندگان است.

حجت الاسلام فضیلت در توضیح اهداف این جشنواره گفت: ارتقا و تقویت نگاه دینی در فعالیت های مرتبط، فراهم کردن زمینه های به کارگیری و اشاعه نمادها، نشانه ها و مولفه های هویت اسلامی ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی و هدایت بازار به سوی تولیدات داخلی و تشویق آحاد مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی از جمله اهداف جشنواره است.

وی به فرهنگسازی و ایجاد گفتمان در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی استان از دیگر اهداف جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان است.

دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان با بیان این نکته که جشنواره شامل دو بخش رقابتی طراحی و دوخت و علمی و دانشگاهی است، افزود: بخش طراحی و دوخت با محوریت بر روی لباس اجتماع و چادر پوشش سر به عنوان پوشش کاربردی جامعه در حوزه عفاف و حجاب با رویکرد علمی و هنری یکی از بخش های جشنواره است.

وی ادامه داد: در بخش علمی، دانشگاهی اساتید، دانشجویان  و صاحبان علم و اندیشه می توانند مقالات و پایان نامه خود با محورهای مد و طراحی لباس و گرایش های آن مانند بازاریابی، اقتصاد مقاومتی، جامعه شناسی، روانشناسی و بهداشت پوشاک، عکاسی، تصویرسازی، برندسازی و تبلیغات به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام فضیلت خاطر نشان کرد: نمایشگاه تولیدات مد و لباس جشنواره و رسانه های مرتبط با مد ولباس و کارگاه های آموزشی و نشست های علمی که با حضور اساتید و مدرسین این حوزه برگزار می شود هم از دیگر بخش های جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان است.

وی زمان داوری آثار را یکم اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: زمان برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های علمی دوم و سوم اسفندماه است.

دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان در خاتمه یادآور شد: آئین اختتامیه بخش رقابتی جشنواره چهارم اسفند ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مائده برگزار می شود.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار