مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان از برگزاری اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان خبر داد.

اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید گلستان برگزار می شود

 به گزارش گلستان 24، کلثوم غفاری بعدازظهر شنبه در اولین جلسه کمیته اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان اظهار کرد: این اجلاسیه با ریاست استاندار و دبیر کلی فرمانده سپاه نینوای گلستان در سال ۹۵ برگزار می شود و در این راستا کمیته ها و زیرگروه های مختلفی تشکیل شده اند که یکی از آن ها کمیته بانوان است.

اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید گلستان

وی افزود: مدیر کل امور بانوان و استانداری گلستان مسئولیت این کمیته را عهده دار است و جانشین وی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوای استان است که نماینده آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده دانشگاه های استان، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه خواهران و دیگر ارگان ها و مسئولان دولتی عضو این کمیته هستند.

غفاری تصریح کرد: در این کمیته وظایفی چون سازماندهی و به کارگیری قشر عظیم بانوان استان در راستای تحقق اهداف و ماموریت های اجلاسیه، برگزاری یادواره بانوان شهیده استان، برقراری ارتباط با مدارس و دانشگاه ها به منظور انتقال فرهنگ جهاد و شهادت، برقراری ارتباط مناسب با مادران، دختران و همسران شهدا برای جمع آوری خاطرات و معرفی شهدا، نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به بانوان در ستادهای اجرایی شهرستان ها، پیگیری در راستای تدوین زندگینامه و خاطرات شهدای بانوان در استان، برگزاری نمایشگاه فرهنگی با عنوان نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس و برآورد امکانات و اعتبارات مورد نیاز برای بانوان در نظر گفته شده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان یادآور شد: ما می توانیم علاوه بر کمیته بانوان در کمیته هایی چون فرهنگی، دانش آموزی و دانشجویی و کمیته های ارتباطات و رسانه نیز نقش آفرینی کنیم.

وی بهره گیری از شیوه های نو و علمی و جذب اقشار جوان و نوجوان را به عنوان یک اولویت در این اجلاسیه بیان کرد و گفت: هر ساله یادواره ها و برنامه های زیادی برای گرامیداشت یاد و شهدای ما در استان برگزار می شود که برخی از آن ها به وادی تکرار دچار شده است و برای جذب بیشتر جوانان ما به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه های علمی و نو با محوریت جوانان هستیم.

غفاری در ادامه تصریح کرد: محفل عصری با شعر، برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی استانی، برپایی نمایشگاه فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی با نام پیام شهدای زن استان و شهرستان، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی استانی و جشنواره غذاهای سنتی و بومی محلی استانی، مصاحبه با خانواده معظم شهدای شهیده استانی و مراسم شب شعر در استان و شهرستان ها از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای کمیته بانوان در سال جاری و سال ۹۵ است.

وی برگزاری همایش اسوه های صبر(زن و دفاع مقدس) در گرگان و شهرستان ها، برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی خواهران، برگزاری محفل انس با قرآن، تولید برنامه تلویزیونی با عنوان حوریان افلاکی ،اجرای طرح تربیتی «بهشت خانواده» با رویکرد نقش تربیتی مادران، ساخت کلیپ و نماهنگ با موضوع زن و دفاع مقدس، مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده های شهدای شهیده استان، برپایی یادمان شهدای زن استان و تولید سرود دو زبانه شهدای شهید شهرستانی را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این کمیته عنوان کرد.

سالانه ۶۰۰ یادواره شهدا در گلستان برگزار می شود

در ادامه این جلسه، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوای گلستان اظهار کرد: استان گلستان هر ساله میزبان برگزاری ۵۰۰ تا ۶۰۰ یادواره شهدا است که شاخص خوبی برای برنامه های فرهنگی و مذهبی در استان است.

خدیجه شکی افزود: همه برنامه های کاری ما در این دو سال باید سمت و سوی اجلاسیه باشد و بتوانیم از همه ظرفیت های خود در جهت هدف نهایی این اجلاسیه یعنی نهادینه کردن تفکر پایداری در کشور استفاده کنیم.

وی تجلیل از مقام والای شهدا به عنوان مفاخر ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ثبت و نشر توسعه فرهنگی دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان و ایجاد فضای فرهنگی مبتنی بر ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از جمله اهداف عملیاتی این اجلاسیه نام برد و گفت: باید از ظرفیت و توان سمن ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی در برگزاری هر چه بهتر این اجلاسیه یاری بگیریم.

ارسال نظر

آخرین اخبار