مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: وضع موجود رسانه در شأن نظام اسلامی نیست به طوری که خبرنگاران و متولیان نیز از این نابه‌سامانی رنج می‎برند.

وضع موجود رسانه در شأن نظام اسلامی نیست/ فضای فعلی رسانه‎ها ساماندهی شود

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت امشب در همایش تجلیل از فعالان فضای مجازی استان گلستان که در تالار تورنگ شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: زیرساخت‎های فعلی رسانه‎ها باید ساماندهی و تقویت شود که دستیابی به این مهم نیازمند همدلی و همزبانی است.

وی جزیره‎ای نگاه کردن به حوزه رسانه را یک آسیب خواند و تصریح کرد: راه برون‎رفت از وضعیت نابه‌سامان حوزه رسانه رتبه‎بندی و شناسنامه‎دار کردن خبرنگاران است.

طرح رتبه‎بندی خبرنگاران اجرا می‎شود/ فعالان رسانه‎ای پیشنهادات خود را ارائه کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه خانه مطبوعات باید برآیند انتخابات خبرنگاران و نه خبرنگارنما باشد، افزود: تا زمانی که مشخص نشود چه کسی خبرنگار است نمی‎توان وضعیت این قشر را سروسامان داد.

فضیلت از فعالان حوزه رسانه استان گلستان خواست در راستای طرح رتبه‎بندی خبرنگاران که نفع آن متوجه جامعه خبری است پیشنهادات خود را ارائه کنند تا تعیین خبرنگار واقعی از غیرواقعی انجام شود.

وی با گرامی‌داشت دهه کرامت گفت: صیانت از کرامت دیگران، مهرورزی صادقانه و محبت به یکدیگر از مصادیق سیره ائمه‌اطهار (ع) است که ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند هستیم همه این‌ها در فعالیت رسانه‎ای معنا و مصداق پیدا می‎کند.

در فضای رسانه‎ای باید از حقایق پاسداری شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه باید از دهه کرامت درس گفت، افزود: با توجه به اینکه در عصری به سر می‎بریم که رسالت رسانه‎ها ویژه است و به لحاظ فعالیت ابزار رسانه‎های کاغذی به فضای مجازی تغییر پیدا کرده است لذا باید بررسی کرد آیا با وجود این توسعه ابزاری، توسعه رفتاری حاصل شده است.

فضیلت با اشاره به عبور از فضای کاغذی به مجازی در رسانه بیان داشت: اگر در فضای رسانه‎ای از حقایق پاسداری شود می‎توان گفت که حقی تضییع نشده است.

انتهای پیام / فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار