به دلیل عدم حضور اعضای خانه مطبوعات

به دلیل عدم حضور اعضای خانه مطبوعات استان گلستان جلسه مجمع فوق‌العاده عمومی این خانه برگزار نشد.

مجمع فوق‌العاده عمومی خانه مطبوعات گلستان برگزار نشد

به گزارش گلستان24،جلسه مجمع فوق‌العاده عمومی خانه مطبوعات استان گلستان که قرار بود امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شود، به دلیل عدم حضور اعضای این خانه برگزار نشد.

در حالی که طبق آخرین بازبینی انجام شده در پرونده اعضای خانه مطبوعات در روز خبرنگار، 160 نفر عضو خانه مطبوعات استان گلستان هستند اما در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده امروز خانه مطبوعات تنها تعداد انگشت شماری حضور داشتند که این جلسه به دلیل عدم حضور اعضاء، تشکیل نشد.

این در حالی است که در زمان اعطای جوایز و ایام خاص مناسبتی همانند روز خبرنگار که هدیه‌هایی به خبرنگاران اعطاء می‌شود ناگهان تعداد غیرقابل تصوری در قالب جامعه رسانه‌ای و خبرنگار، روزنامه‌نگار، طراح و صفحه‌آرا و دیگر عناوین مرتبط با حوزه رسانه خود را نسبت به دریافت جوایز محق دانسته و جایگاه خود را یک جایگاه والا و قابل احترام از سوی دستگاه‌ها می‌دانند.

نکته مهم اینجاست که اگر در جلسه امروز حضور اعضاء به اندازه یک سوم اعضای خانه مطبوعات نیز بود، می‌توانستیم با قدرت بیشتری بهانه‌های دیگری را به منظور عدم حضور باقی اعضاء بیان کنیم.

اما حضور انگشت‌ شمار تعدادی از اعضاء که از خبرنگاران فعال خبرگزاری‌ها و برخی از نشریات فعال استان گلستان و پایگاه‌های خبری و تحلیلی بودند، نشان می‌دهد که جامعه آماری خبرنگاران واقعی حوزه رسانه استان گلستان چه وزنی دارد.

شاید برخی بر این عقیده باشند که اطلاع‌‌رسانی نامناسب باعث عدم حضور اعضای خانه مطبوعات شد است اما مدیر خانه مطبوعات استان گلستان معتقد است که در خصوص برگزاری این مجمع اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است و حتی در نشریات محلی، فضای مجازی و از طریق مواجهه رو در رو با برخی از اعضاء، برگزاری این مجمع اطلاع‌سانی شده بوده است.

با عدم تشکیل این جلسه از مجمع، صورتجلسه عدم حضور اعضاء تنظیم و مقرر شد مجمع بعدی در تاریخ 14 بهمن ماه سال جاری، برگزار شود.

گفتنی است که این مجمع به منظور تصویب اساسنامه خانه مطبوعات استان گلستان است و در تاریخ 14 بهمن‌ماه، این اساسنامه با حضور هر تعداد از اعضای خانه مطبوعات به تصویب خواهد رسید.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار