حواشی سیصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر گرگان

خیرمقدم‌گویی معنی‌دار اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به شهردار این شهر، بی‌تفاوتی اعضای شورا نسبت به توهین هواداران تیم بسکتبال و پیشنهاد نامگذاری یک خیابان به نام آتش‌نشان از مهمترین حواشی صحن علنی این شورا بود.

خیرمقدم‌گویی معنی‌دار به شهردار گرگان/ بی‌تفاوتی شورای شهر به توهین هواداران بسکتبال

به گزارش گلستان24،​ سیصد و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان شنبه شب در حالی برگزار شد که ابتدای کلام تمامی اعضای شورا در سخنرانی‌های آنها، با ابراز تاسف از وقوع حادثه ساختمان پلاسکو و عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای آتش‌نشان بود.

در حالی که علیرضا پزشک‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان برای قدردانی از مقام آتش‌نشان پیشنهاد ثبت روزی به نام آتش‌نشان را مطرح کرد اما با توجه به وجود یک روز به نام این قشر زحمت‌کش، ناصر گرزین یکی از اعضای این شورا از طرف اصحاب رسانه استان، پیشنهاد ثبت یک خیابان به نام مقام آتش‌نشان را مطرح کرد که مقرر شد این موضوع در کمیته نامگذاری بررسی شود.

جلسه شورای شهر گرگان

یکی از حواشی پررنگ و قابل توجه این جلسه، حضور شهردار گرگان به همراه تعداد قابل توجهی از همکاران، مدیران سازمان‌ها و معاونانش بود که در جلسات گذشته بی‌سابقه بوده است.

شهردار گرگان که به نظر می‌رسد به دلیل برخی اختلافات ایجاد شده بین شورا و شهرداری و تصویب لایحه عدم صلاحیت وی برای تصدی جایگاه شهردار این شهر و قرار گرفتن دستور کار تعیین سرپرست برای شهرداری گرگان، در جلسات صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان حاضر نمی‌شد، امشب شاهد نگاه‌های متعجب اعضای شورای شهر و خبرنگاران بود.

پیام تعجب اعضای شورای اسلامی شهر گرگان تنها به نگاه‌ها ختم نشد و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر که در منتقدان نسبت به عملکرد شهردار گرگان نیز خطاب می‌شوند، با خیرمقدم گویی، حضور وی را در صحن شورا گرامی‌ داشتند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در صحن علنی امشب این بود که اعضای شورای اسلامی شهر گرگان که در سال‌های مختلف ثابت کردند نسبت به هرگونه وقایع کوچک و بزرگ در شهر و حتی کشور واکنش نشان داده و نطق‌های پرحرارتی را ایراد می‌کنند، اما در خصوص توهین هواداران بسکتبال شهرداری گرگان به اصحاب رسانه سکوت کرده و در این جلسه اشاره‌ای هم به این موضوع نداشتند.

این در حالی است که پس از توهین این هواداران به گزارشگر صدا و سیمای مرکز گلستان در بازی دو تیم بسکتبال شهرداری گرگان و تیم بسکتبال لوله آ.ای شیران، تمامی اصحاب رسانه به صورت انتشار گزارش، پست‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و صفحات رسمی خود واکنش نشان داده و این حرکت زشت را حاصل عدم توجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان نسبت به موضوع فرهنگ‌سازی در بسکتبال می‌دانند.

موضوع حتی تا به آنجا پیش رفت که این مسئله باعث واکنش و دخالت مسئولان استانداری گلستان به موضوع شد تا بتوانند موضوع را به هر طریق ممکن حل کرده تا شاهد وقوع چنین اتفاقات زشت، ناپسند و ناگواری در سالن بسکتبال گرگان نباشیم.

شورائیانی که خود را حامیان و دوست‌داران رشته بسکتبال و از سوی دیگر جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران را در کلام دارای جایگاه والا و با ارزش می‌دانند، نه تنها واکنشی را نسبت به این موضوع در اولین صحن علنی شورا پس از این فحاشی در سالن بسکتبال نشان ندادند بلکه برخی از اعضای شورا نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند.

به هر ترتیب همیشه در تمامی دوره‌های شورای اسلامی شهر گرگان بر موضوع فرهنگ‌سازی تاکید فراوان شده و امیدواریم در آینده شاهد اقدامات شایسته‌تری در این راستا باشیم.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار