در کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان مطرح شد؛

انتقاد از عملکرد برخی نهادهای تربیتی در بخش آموزش نسل جوان و فاصله گرفتن این نسل با فرهنگ و هویت خود از مسائلی بود که در کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان درباره آن بحث شد.

نهادهای تربیتی آموزش راجدی نمی‌گیرند/فاصله نسل امروز با فرهنگ خود

جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان با حضوراعضای شورای حجاب و عفاف استان گلستان شامگاه دوشنبه برگزار شد.

به گزارش گلستان24،​ در ابتدای جلسه، رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان اظهار کرد: هجوم فرهنگی که از سمت غرب وارد کشور ایران می شود، تلاش هایی که داخل ایران را می شود را با مشکل رو به رو کرده است.

علیرضا پزشکپور با بیان اینکه بانوان ایرانی پوشش بسیار خوبی دارند، ادامه داد: ایرانی ها می توانند از نظر سلیقه گوی رقابت را از دیگران بگیرند و از این جهت در جهان جزء ممتازها باشند.

 

 

وی با بیان اینکه مساله ایرانی و اسلامی بودن دارای اهمیت است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در زمینه مذهب شیعه که مذهب رسمی کشور ما است حرکت کنیم.

پزشکپور ادامه داد: باید امروزه سبک ایرانی و اسلامی که بهترین مدل زندگی خواهد بود را انتخاب کنیم و به آن اعتقاد و باور داشته باشیم.

در ادامه صحبت های پزشکپور، مسئول کانون تخصصی عفاف و حجاب استان گلستان اظهار کرد: ۶۴۵ کانون مساجد در سطح استان گلستان داریم و بیش از هفت کانون تخصصی داریم که یکی از آن ها کانون تخصصی حجاب و عفاف بوده است.

فعالیت کانون حجاب و عفاف در گلستان

مهدی فریدونفر افزود: کانون تخصصی حجاب و عفاف به منظور گسترش فرهنگ حجاب و عفاف برای بالابردن امنیت اجتماعی زنان و حفظ و جایگاه والا و بزرگ زنان که در اسلام و قرآن تاکیده شده، راه اندازی شده است.

وی گفت: فعالیت های این کانون را در عنوان «صدف های نور» خلاصه کرده ایم و در نظرداریم فعالیت های آن را در حوزه بین الملل نیز گسترش دهیم.

 

 

مسئول کانون تخصصی عفاف و حجاب استان گلستان ادامه داد: نگاه حجاب و عفاف در بین خانواده ها و مدارس ما ریشه دار است اما احساس می شود که بین نسل جدید و نسل گذشته به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی فاصله افتاده است.

فریدونفر با تاکید بر لزوم رعایت سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه، گفت: الگوی ما اسلامی است، نه غربی و نه شرقی.

حجاب و عفاف فقط مختص خانم ها نیست

در ادامه جلسه، یکی از اعضاء شورای شهر گرگان اظهار کرد: عفاف و حجاب خاص خانم ها نیست و مربوط به آقایان هم می شود.

ناصر گرزین با بیان اینکه عفاف و حجاب یک فرهنگ است، تصریح کرد: باید در بحث فرهنگ سازی عفاف و حجاب تلاش کنیم و نباید در این خصوص نمادین کار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از موضوعات از خانواده آغاز می شود در این خصوص هم خانواده را نادیده گرفتیم و باید در نوع فرزند پروری نگاه جدی تر و جدیدتری داشته باشیم و خانواده ها نمی توانند بچه های امروز را برای فردا تربیت کنیم.

گرزین با تاکید بر اهمیت بنیان خانواده و نقش آن در بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه، افزود: بعد از خانواده آموزش باید جدی گرفته شود و در این خصوص باید صبر و حوصله داشته باشیم و هزینه کردن در آموزش سرمایه گذاری در آینده است.

 

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرگان هم سخنران دیگر این برنامه بود. فرهاد ثانی با بیان این که بهزیستی اقداماتی مثل شورای امربه معروف در بحث عفاف و حجاب در جامعه هدف خود دارد، افزود: سه سبک فرزند پروری در جامعه وجود دارد. فرزندهایی که با عزت نفس بالا در جامعه تربیت می شوند بهتر می توانند در جامعه زندگی کنند.

وی ادامه داد: در آموزش مهارت های زندگی باید تلاش و کار بیشتری انجام دهیم و این موارد را در خانواده ها افزایش دهیم.

ثانی اظهار کرد: ارائه آموزش های فرزند پروری نیاز به آموزش دارد و جوانان نیاز به الگوهایی دارند که بتوانند تاثیرات درستی از این الگوها بگیرند.

نهادهای تربیتی آموزش را جدی نگرفته اند

در ادامه جلسه، یکی دیگر از اعضاء شورای شهر گرگان اظهار کرد: در جامعه ما نهادهای آموزشی و تربیتی بسیاری تعریف شده است ولی چرا نتیجه کار مطلوب نیست؟

مهران فدوی با بیان اینکه حالت بی هویتی در بعضی خانواده ها ایجاد شده است، تصریح کرد: نهادهای تربیتی ما آموزش را جدی نگرفته اند و به همین دلیل جوانان فرهنگ خودشان را نمی شناسند.

وی ادامه داد: اگر همه ما به عنوان یک شهروند، ایرانی و فرد فرهنگی وظایف خود را درست انجام دهیم مطمینا اتفاق های خوبی در جامعه می افتد.

فدوی گفت: البته در کنار آموزش و خانواده عواملی مثل ماهواره و فضاهای مجازی وجود دارد که در جوانان تاثیر گذار است.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار