حنانه خلفی که دور مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن امارات را با موفقیت پشت سر گذاشته باید صبح روز چهارشنبه در مرحله نهایی با نمایندگان ۷۱ کشور که همه بزرگسال هستند رقابت کند.

تلاوت«حنانه خلفی» در مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش گلستان24، حنانه خلفی که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات حضور دارد با موفقیت در دور مقدماتی باید خود را برای ارائه محفوظات در فینال مسابقات آماده کند.

مسابقات بین المللی قرآن

این حافظ خردسال قرآن کریم کم سن و سال‌ترین شرکت‌کننده این رقابت‌ها است که در رده سنی زیر ۲۵ سال مسابقات قرآن امارات شرکت کرده و باید با افراد بزرگسال رقابت کند.

پدر حنانه خلفی درخصوص تلاوت فرزندش در مرحله نهایی مسابقات امارات گفت: طبق اعلام برگزار‌کنندگان باید حنانه از صبح روز چهارشنبه محفوظات خود را در مرحله نهایی مسابقات ارائه دهد. به این صورت که سه سؤال در نوبت صبح و دو سؤال در نوبت بعد از ظهر از هر شرکت کننده پرسیده می‌شود و حنانه باید در مجموع به ۵ سؤال پاسخ دهد.

وی از حضور نمایندگان ۷۱ کشور در مسابقات امسال خبر داد و گفت: در اولین دوره مسابقات قرآن امارات در بخش بانوان نمایندگان ۷۱ کشور جهان حضور دارند که همه بزرگسال هستند و حنانه به عنوان کم سن و سال ترین شرکت‌کننده با آنها رقابت می‌کند.

خلفی از قضاوت ۱۰ داور در این دوره از رقابت‌ها خبر داد و گفت: در مسابقات امارات ۱۰ نفر از برترین داوران جهان از جمله استاد عثامنه داور سرشناس اردنی حضور دارد که وی یک جلسه به صورت اختصاصی با حنانه درباره صفحات قرآن کریم تمرین کرد.

پدر حنانه خلفی با اشاره به موفقیت فرزندش در دور مقدماتی مسابقات گفت: به لطف خدا حنانه در دور مقدماتی به سه سؤال داوران به درستی پاسخ داد و آیات را کاملاً بدون غلط خواند، البته برخلاف روند مسابقات از حنانه یک سؤال بیشتر پرسیده شد اما وی آن سؤال را هم به درستی پاسخ داد و راهی فینال شد، همچنین اماراتی‌ها به صورت اختصاصی اجرای حنانه را در مرحله مقدماتی مسابقات ضبط کردند.

وی درخصوص شرایط برگزاری مسابقات گفت: رقابت‌ها از نظم خوبی برخوردار است و اسکان و پذیرایی از متسابقان هم خوب و رضایت‌بخش است.

خلفی از پایان مسابقات در روز ۲۸ آبان‌ماه خبر داد و گفت: مسابقات تا ۲۸ آبان ادامه دارد و نتایج در این روز اعلام و حنانه و مادرش در همین روز به کشور باز‌ می‌گردند.
منبع : فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار