مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد:

مدیر کل اوقاف گلستان از برگزاری بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور در استان گلستان خبر داد.

برگزاری بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور در گلستان/ همایش تجلیل از واقفین با محوریت موقوفه پتکچی در گرگان

حجت الاسلام سهرابی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم در کشورخبر داد و اظهار کرد:  مرحله کتبی و شفاهی آزمون سراسری طرح تربیت حافظان به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن در کشور به روال گذشته امسال پنجمین مرحله آن در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف گلستان برگزاری دوره های آموزش حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه را در راستای تحقق منویات رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دانست و گفت: سازمان اوقاف نیز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل اوقاف گلستان (3)

وی ادامه داد : امیدواریم همان گونه که حافظان قرآن تلاش می کنند تا قرآن را به درستی بخوانند، در زندگی خود نیز دستورهای آن را جاری تا الگویی مناسب برای دیگران باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: با توجه به اینکه در این مسابقات 9 هزار متسابق از همه اقشار حضور دارند از این بین یک هزار و 800 نفر از زندانیان هستند.

سهرابی در رابطه با رشته های مرحله پنجم آزمون قرآنی گفت: این آزمون در رشته های حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء یک و ۳۰، حفظ جزء یک و دو و ۳۰، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف گلستان (13)

وی اضافه کرد: نوجوان و جوانان نیز با 150، 300 و 120 موضوع در بخش حفظ موضوعی در این مسابقات شرکت می‎کنند.

وی تصریح کرد: آزمون شفاهی از تاریخ یک بهمن لغایت 20 بهمن در محل برگزاری کلاس ها در 170 مرکز قرآنی در سطح استان در حال برگزاری می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به مکان‌های آزمون کتبی در استان اظهارکرد: شهرستان گرگان امامزاده عبدالله ، شهرستان بندر گز ، مسجد محمدیه، شهرستان گمیشان دارالقرآن آموزش پرورش ، شهرستان کردکوی دبیرستان 15 خرداد ، شهرستان مینودشت مصلی نماز جمعه ، شهرستان آزادشهر مصلی خاتم الانبیا و شهر نوده خاندوز پادگان ارتش محل برگزاری آزمون است.

مدیرکل اوقاف گلستان (11)

سهرابی از برگزاری دو همایش بزرگ حافظان قرآن کریم در غرب و شرق استان گلستان خبر داد و تشریح کرد: همایش حافظان قرآن در غرب گلستان متشکل از شهرستان‎های گرگان، کردکوی، بندرگز و بندرترکمن است که در صبح 14 بهمن‎ماه جاری در دانشگاه فرهنگیان استان ویژه خواهران برگزار می‎شود.

وی افزود: همایش بزرگ حافظان قرآن در شرق گلستان نیز متشکل از شهرستان‎های گنبد، علی‎آباد، آزادشهر، مینودشت، رامیان و کلاله در ظهر 14 بهمن‎ماه جاری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان با اشاره به ثبت45 وقف جدید در سال95 بیان داشت:وقف در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه ای دارد و همایش تجلیل از واقفان خیر اندیش به منظور تعظیم شعائر اسلامی ، ترویج سنت حسنه وقف ، تجلیل از اندیشه های سبز واقفان و انگیزه های مجریان این امر تشکیل می شود تا ثمرات و برکات وقف بیشتر برای مردم آشکار شود . 

مدیرکل اوقاف گلستان (10)

حجت الاسلام سهرابی خاطر نشان کرد : همایش بزرگداشت واقفین دومین سال متوالی است که در استان برگزار می شود و امسال با محوریت موقوفه پتکچی(حوزه علمیه دارالشفاء) در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)گرگان برگزار خواهد شد.

وی افزود:این همایش در 4 بخش مقاله، شعر، عکس و پوستر برگزار می شود یاد آور شد : آثار باید در یکی از موضوعات "نقش وقف در حوزه های علمیه" ،"نقش وقف در حوزه سلامت و درمان"، "نقش وقف در اقتصاد مقاومتی" و "قش وقف در سبک زندگی" برگزار خواهدشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار