فرمانده انتظامی استان از دستگیری چهارنفر از اعضاء یک باند سرقت مسلحانه در کردکوی که طی دو مرحله اقدام به سرقت ۹ کیلوگرم طلا کرده بودند، خبر داد.

انهدام باند سرقت مسلحانه طلا در کردکوی

 سردار “علی اکبر جاویدان” در گفت­گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در خصوص جزئیات دستگیری اعضاء این باند گفت: در پی وقوع دو فقره سرقت مسلحانه از دو ویزیتور طلا در گرگان طی چند ماهه گذشته مراتب شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش گلستان24،​ وی گفت: سارقان با شناسایی افرادی که در خرید و فروش طلا به عنوان ویزیتور در سطح شهر فعالیت داشتند، آنان را تحت نظر گرفته و در فرصتی مناسب با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت می­کردند.

سردار جاویدان ادامه داد: سارقان در مرحله اول بهمن ماه سال گذشته اقدام به سرقت چهار کیلو گرم طلا در خیابان ولی عصر و در مرحله بعد در یکی از میادین گرگان با شناسایی سوژه مورد نظر پنج کیلوگرم طلا را به سرقت بردند.

این مقام ارشد انتظامی استان به تلاش­ها و اقدامات موثر پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری سارقان اشاره کرد و گفت: پس از مدت­ها کار اطلاعاتی و پلیسی و راهنمایی مال باختگان هویت یکی از سارقان توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و مراتب دستگیری وی با هماهنگی مراجع قضائی در دستور کار قرار گرفت.

دستگیری سرکرده باند در کردکوی

وی اظهار داشت: با اخذ نیابت قضائی ماموران به شهرستان کردکوی اعزام و طی یک عملیات غافلگیر کننده پلیسی سرکرده اعضاء این باند را دستگیر کردند.

سردار جاویدان با اشاره به کشف پنج قبضه سلاح شکاری به همراه 80 عدد فشنگ و همچنین 25 قبضه سلاح سرد از منزل متهم تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم وسایلی چون اسپری اشک ­آور، تبر و دیگر وسایل و ابزار شرارت کشف شد.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: سه نفر دیگر از اعضاء این باند با تلاش شبانه روزی ماموران در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی بیان داشت: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به جرم خود اقرار و به سرقت 9 کیلو گرم طلا اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان خاطر نشان کرد: در پی اعتراف سارقان، بیش از دو کیلوگرم طلای ذوب شده از زیرزمین منزل سرکرده این باند کشف و دو دستگاه سواری پژو و پراید حاصل از فروش طلای سرقتی از منزل متهمان توقیف شد.

گفتنی است: تحقیقات تکمیلی ماموران در خصوص جزییات دیگر این پرونده در دست بررسی است.

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار