نائب رئیس شورای شهر گرگان مطرح کرد

نائب رئیس شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: ساختمان‌های عمومی و تجاری شهر گرگان برای دریافت پایان کار، باید تائیدیه سازمان آتش‌نشانی را بگیرند.

لزوم دریافت تائیدیه آتش‌نشانی برای ساختمان‌های عمومی و تجاری گرگان‌

به گزارش گلستان24، مهران فدوی، عصر امروز در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان که با حضور جمعی از آتش نشانان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: حادثه پلاسکو اتفاق افتاد و ساختمان پلاسکو در تهران فروریخته و مانورهای مختلفی انجام شد اما در نهایت این تب نیز مانند هر آتشی کم‌رنگ و درنهایت خاموش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع بحران ، موضوعی جدی است، افزود: ما نباید پس از گذشت بحران‌هایی مانند زلزله، سیل، طوفان، آتش و حتی یخبندان مقوله مدیریت بحران را به فراموشی بسپاریم و به دنبال راه حل نباشیم و در سال‌های اخیر حوادثی مانند زلزله بم با حدود 40 هزار نفر کشته شده، پس از مدتی تب زلزله بم فرونشست و در نهایت ما و مسئولان فارغ از حادثه پیش آمده به کار خود ادامه دادیم.

فدوی افزود: آیا یک نفر یا یک نهاد و اداره مسئول است یا تک تک ما مسئولیم؟ خوب است بدانیم همه ما گاهی مسئولیت خود را به علت مشغله در خصوص این موضوعات فراموش می‌کنیم و هیچ اقدامی صورت نمی‌دهیم.

عضو شورای شهر گرگان اظهار کرد: پیشگیری تنها شامل آموزش نیست و کنترل و نظارت مکرر ساختمان‌های عمومی از اهم واجبات است و ما نباید تنها روش‌های اطفاء حریق را تقویت کنیم بلکه به پیشگیری و آموزش نیز بیاندیشیم.

فدوی با اشاره به اینکه قانون باید هیئت مدیره‌های ساختمان‌ها را به صورت قانونی‌تر رصد کند و در مراجع قضایی نیز حمایت قوی‌تری داشته باشد، اظهار داشت: شهرداری، نظام مهندسی، انبوه‌سازان و اتاق اصناف به همراه سازمان آتش‌نشانی و ستاد بحران استانداری و ادارات آب ، برق و مراجع قضایی و هر نهادی که می‌تواند تاثیرگذار باشد باید آئین‌نامه‌ای تدوین کند تا براساس آن آئین‌نامه، وظایف به صورت جداگانه تدوین شود تا هیئت مدیره ساختمان ها موظف شوند.

وی اظهار کرد: الزام و وظیفه‌مندی و حتی اجبار با نظارت ناظران سازمان آتش نشانی گرگان و شهرداری تکالیف را مشخص و پیشگیری‌های لازم را به عمل آورند.

فدوی یادآور شد: باید مشابه اداره بهداشت که ناظران آن برای سلامتی مردم به صورت روزانه و ماهیانه موضوعات مرتبط با بهداشت مکان تجاری و عمومی  را بررسی می‌کنند، سازمان آتش نشانی نیز از نظر قانونی برای نظارت بر امور اطفاء آتش در پایان کار این ساختمان‌ها بررسی‌های لازم را بعمل آورده و پس از تائید این سازمان پایان کار صادر شود.

نائب رئیس شورای  شهر گرگان گفت: در مراحل بعدی بهره‌برداری این ساختمان‌ها و به صورت سالانه در سطح شهر کنترل‌های لازم را با هماهنگی هیئت مدیره این مجتمع‌ها انجام و بتواند به صورت اجرائی و قانونی حتی اقدام به پلمب ساختمان‌های غیراستاندارد از نظر اطفاء آتش کند.

انتهاس پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار