مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در راستای حواشی به وجود آمده در خصوص انجمن تالاسمی استان گلستان و تهیه طومار در این خصوص گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

در حال پیگیری حواشی به وجود آمده انجمن تالاسمی استان گلستان هستیم

به گزارش گلستان24،​ در طول روز های اخیر اخباری مبنی بر تهیه طوماری از سوی بیماران تالاسمی استان گلستان به مدیر عامل کشوری انجمن تالاسمی شنیده شده است که خواهان برگزاری انتخابات آزاد برای تشکیل انجمن تالاسمی استان گلستان شدند.

در همین راستا، هفته گذشته، حدود 500 بیمار تالاسمی استان گلستان طی نامه ای اعتراضی خطاب به "موسوی" مدیر عامل انجمن تالاسمی کشور خواهان رسیدگی به آنچه وضعیت نامشخص این انجمن در استان گلستان هست ،گلایه کردند و گفتند که باید انتخابات آزاد با حضور نماینده انجمن تالاسمی از تهران در گرگان برگزار شود و فردی از دل همین بیماران مدیریت آن را بر عهده گیرد.

842

شنیده ها حاکی از آن است، که "علی اصغر بیانی" مدیر کل سابق اداری مالی استانداری گلستان به عنوان مدیر جدید انجمن حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج استان گلستان به عنوان گزینه مطرح شده برای اداره این انجمن در استان گلستان می باشد.

این در حالی است که " هانی صباغان " معاون هماهنگی و امور استانهای بنیاد امور بیماریهای خاص کشور در تاریخ 4 آبان ماه 1395 طی نامه ای به مدیر انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان گلستان اعلام کرد که این بنیاد در هیچ جای کشور و هیچ شهرستانی شعبه ندارد.

در همین راستا و انتشار اخبار متعدد از سوی رسانه های گلستان در پی این موارد، "عبدالرضا چراغعلی" مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص حواشی به وجود آمده این انجمن در استان و سرانجام این اعتراضات، گفت: این موضوع در دستور کار ماست و در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

در نامه اعتراضی که خطاب به "مهندس موسوی مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران" نوشته شده آمده است:

"بسم الله النور

خدمت خالصانه به بیماران خاص ( تالاسمی ، صعب العلاج و سرطانی ) ثواب بسیار دارد ، هم اجر اخروی و هم اجر معنوی .

جناب آقای مهندس موسوی ؛ مدیر عامل محترم انجمن تالاسمی ایران

با سلام و احترام ؛

به استحضار می رسانیم ما امضا کنندگان ذیل ورقه از بیماران تالاسمی استان گلستان بوده و هم از درد بیماری رنج می بریم و هم از درد کمک نکردن و بی توجهی مسئول انجمن تالاسمی استان گلستان .

حدود 500 بیمار تالاسمی در استان گلستان زندگی می کنند که مشکلات عدیده آنها دارو ، درمان و معیشتی می باشد که موارد با مدرک به عرض می رساند .

1– با توجه به قدمت انجمن تالاسمی ایران متاسفانه 18 سال است که انتخابات با حضور بیماران تالاسمی در استان گلستان برگزار نشده است . چرا ؟

2– مشکلات عدیده ما بیماران که بارها هم به مدیریت استان ، مسئولان استانداری و دیگر مراجع ذیصلاح گفتیم دارو ، درمان و رفاهی می باشد . متاسفانه جناب آقای میررضایی نه پیگیری می کند و نه هزینه می کند . چرا ؟

3– به لحاظ پیگیری بیماران تالاسمی و هزینه بالای دارو و درمان و تاکید مسئولان عالیه مبنی بر حل مشکلات بیماران بصورت صوری تعدادی را انتخاب نمود که هیچکدام از ما بیماران نه در جلسه حضور داشتیم و نه در جریان بودیم . چرا ؟

4 – ساختمان در بین عدالت 77 و 79 بنام خانم راضیه فرزاد ، خیَری بود که هبه نمود به بیماران تالاسمی که کپی ضمیمه می باشد ، متاسفانه به علت اعتراض بیماران به نام دیگری تغییر پیدا کرد . چرا؟

5– با توجه به اینکه کمک های شایانی از سوی خیرین و مردم در استان به حساب انجمن واریز می گردد متاسفانه فقط در ماه فقط به تعداد اندکی 5 یا 6 بیمار بصورت نقدی 300 هزار الی 500 هزار ریال کمک می گردد ، مابقی کجا هزینه می شود ؟ خواهشمند است موضوع را پیگیری فرمایید .

6- کمک های غیر نقدی به بیماران تالاسمی که بسیار ناچیز است از سوی خیرین صورت می گیرد و هیچ گونه بار مالی ندارد .

7 - استدعای ما بیماران تالاسمی از حضرتعالی اینست که در اسرع وقت انتخابات آزاد با حضور همه بیماران تالاسمی استان در مرکز استان و با حضور نماینده انجمن تالاسمی کشور برگزار گردد تابیماران بتوانند خودی را که لایق خدمتگزار ، صالح و سالم بتوانند برای بیماران خدمت نماید را انتخاب کنند .

8 – در انتها به استحضار می رساند در طول یک سال به تعداد 30 نفر بیمار تالاسمی به مبلغ 300 هزار ریال کمک نقدی گردیده و مابقی در آمد انجمن کجا هزینه گردیده است ؟ نیاز به پیگیری مجدانه دارد .

لذا ما بیماران تالاسمی در صحت و سلامت اعلام می داریم حضرتعالی به عنوان مدیر عامل انجمن تالاسمی کشور به درد ما رسیدگی و موضوعات مطرح شده را پیگیری عاجلانه نمایید .

"خداوند به همه عزیزانی که برای بیماران خاص اعم از تالاسمی ، صعب و العلاج و سرطانی زحمت می کشید سلامتی – طول عمر با عزت عنایت فرماید ."
رونوشت :

1 – سر کار خانم دکتر فاطمه هاشمی ریاست محترم

2 – وزارت محترم کشور – دفتر امور اجتماعی وزارت کشور

3– آیت الله نورمفیدی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان

4 – استانداری گلستان

5 – معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان – رئیس کمیته بیماران خاص استان

6 – دادستان محترم استان

7 – آقای نبی هزارجریبی – نماینده مردم گرگان و آق قلا

لازم به ذکر است، از سال 76 به بعد طرح کنترل بیماری تالاسمی به صورت جدی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و تاکنون اقدامات خوبی در این بخش شده است.

 

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار