معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان:

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تبریک فرا رسیدن هفته پدافندغیرعامل، گفت: طی این هفته از تاریخ 2 الی 8 آبان ماه 300 برنامه متنوع در سطح استان با محوریت اداره کل پدافند غیرعامل اجرا خواهد شد.

 ۳۰۰ برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان گلستان اجرا می‎شود

به گزارش گلستان24، به نقل از روابظ عمومی استانداری گلستان، "علی اصغر طهماسبی" در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که با حضور دکترکریمی نیا معاون بهداشت و درمان قرارگاه پدافند زیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: هفته پدافند غیر عامل امسال با شعار " مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل " نامگذاری شده است.

وی در ادامه رعایت اصول پدافند غیرعامل را عاملی برای مصون سازی در مقابل تهدیدات دشمنان عنوان کرد و افزود: وقتی بحث پدافند غیرعامل مطرح می شود اصولاً همه نگاهها سخت افزاری و در حیطه مقابله با تهدیدات نظامی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: ما سه نوع تهدید داریم که شامل تهدیدات نظامی و سخت، تهدیدات مردم محور و در نهایت تهدیدات فن آوری پایه می شود که با توجه به فعالیت ها و تحرکات دشمنان در سالهای اخیر مبحث تهدیدات فن آوری پایه، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

طهماسبی اضافه کرد: در دل تهدیدات فن آوری پایه که دربرگیرنده بیوتروریسم است، انسان، دام، نباتات، آب آشامیدنی، غذا و دارو و منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان 6 هدف اصلی وجود دارد که باید مورد توجه و رصد دائمی باشد.

وی در ادامه حوزه سایبری را یکی از مهمترین تهدیدات دنیای امروز قلمداد کرد و مصون سازی آنرا در مقابل تهدیدات دشمن از ضروریات حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

جانشین شورای پدافندغیرعامل استان خاطرنشان کرد: پدافندغیرعامل استفاده از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای حفظ پایداری بیشتر و مصون ماندن در مقابل تهدیدات دشمنان است.

طهماسبی مقاوم سازی زیرساختها و سرمایه های ملی کشور را از دیگر ضروریات این حوزه عنوان کرد و گفت: کلیه پروژه ها و طرح های قابل اجرا در استان باید پیوست امنیتی داشته و اصول پدافند غیرعامل در آنها رعایت شود.

وی در پایان هفته پدافند غیرعامل را فرصت مناسبی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن اصول پدافند غیر عامل در کشور عنوان کرد.


انتهای پیام / تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار