با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز در استان گلستان، مدیرعامل شرکت گاز گلستان اعلام کرد که احتمال افت شدید فشار گاز و قطع گاز بخش خانگی در این استان وجود دارد.

انتقاد مدیران گلستان از قطع گاز صنایع و جایگاه‌های CNG/ احتمال قطع گاز بخش خانگی در گلستان

به گزارش گلستان24، در پی افزایش سرما و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی استان گلستان و با توجه به نیاز مدیریت در مصرف گاز در استان‌های شمالی بخصوص استان گلستان، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران و مدیران شهرستانی در محل سالن جلسات مدیریت بحران استان با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

صادقعلی مقدم مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در این جلسه با تقدیر از رسانه‌ها به دلیل همکاری تنگاتنگ در خصوص اطلاع‌رسانی مناسب و جلوگیری از نشر شایعه در سطح استان، اظهار کرد: در تصمیم‌گیری‌های انجام شده به دلیل مدیریت در مصرف گاز و جلوگیری از قطع گاز مصرف خانگی در استان، مدارس استان گلستان فردا(شنبه) در تمامی مقاطع و شیفت صبح و عصر تعطیل است.

وی ادامه داد: در همین راستا با هماهنگی انجام شده گاز جایگاه‌های CNG استان نیز به طور موقت قطع شده اما نکته‌ای که مد نظر من است، نگاه صرف به بخص خانگی درست نیست و باید فکری اساسی برای مدیریت مصرف گاز در بخش صنعت و جایگاه‌های CNG داشته باشیم.

مقدم بیان کرد: اینکه با هر کاهش دما و افزایش مصرف به سمت قطع گاز این دو بخش برویم تا بتوانیم گاز خانگی را تامین کنیم اقدامی اساسی نیست زیرا در کنار ضربه به بخش صنعتی در بخش حمل و نقل نیز دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: امروز بخش اعظمی از بخش حمل و نقل عمومی ما از طریق مصرف دوگانه بخصوص گاز استفاده می‌کنند که امروز با قطع گاز جایگاه‌های سوخت CNG بسیاری از رانندگان حمل و نقل عمومی با مشکل معیشت روبرو شده‌اند.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گلستان در بخش دیگری از این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر تمامی محورهای استان گلستان باز است و مشکلی در خصوص تردد وجود ندارد.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته 30 اکیپ به استعداد 150 نفر اقدامات راهداری و برف‌روبی را در دستور کار قرار دادند و 495 تن شن و ماسه در محورهای استان به منظور انجام نمک‌پاشی استفاده شد.

میقانی گفت: در حال حاضر محور خوش‌ییلاق لغزنده است و در این محور شاهد برف و بروان هستیم و تردد در این محور تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: طی 24 ساعت گذشته 278 هزار و 725 تردد در طول محورهای مواصلاتی استان گلستان انجام شده است.

انتقاد مدیران از قطع گاز صنایع و جایگاه‌های CNG

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در این جلسه با انتقاد از عملکرد شرکت گاز گلستان در خصوص مدیریت مصرف گاز تاکید کرد: اینکه با هر سرما گاز صنایع بخصوص مرغداری‌ها قطع می‌شود و تاکید بر استفاده از سوخت دوم است، ضربه‌ای بر تولید مرغ وارد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان گلستان تامین‌کننده اصلی و مهم در حوزه گوشت مرغ کشور است، نیاز است در این راستا اقدامی سازنده و اساسی صورت گیرد.

مهاجر بیان کرد: از میزان یک هزار تن نیاز استان تهران در حوزه گوشت مرغ، استان گلستان 400 تن آن را تامین می‌کند که اگر صنعت مرغ استان گلستان در راستای سرما و عدم تامین مصرف گاز ضربه ببیند، به طور قطع تامین گوشت مرغ تهران نیز دچار مشکل خواهد شد.

محمد حمیدی مدیکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز با انتقاد از قطع گاز جایگاه‌های CNG استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر تعرفه کرایه‌های تاکسی در شهرهای مختلف استان بخصوص شهر گرگان و گنبدکاووس به عنوان شهرهای پرترافیک و پرجمعیت بر اساس مصرف سوخت گاز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: قطع گاز این جایگاه‌ها مشکلات فراوانی را برای رانندگان تاکسی و معیشت آنها ایجاد کرده است.

حمیدی بیان کرد: تاکید و پیشنهاد من این است که حداقل در طول روز یک جایگاه در سطح شهر برای استفاده رانندگان تاکسی فعال شود تا مشکل رانندگان به حداقل برسد.

احتمال قطع گاز بخش خانگی در گلستان

حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز در این جلسه از قطع گاز ایستگاه‌های امداد و نجات و داروخانه‌ها و مراکز درمانی این جمعیت در استان انتقاد کرد و گفت: کشوری که به عنوان یکی از مخازن گاز در دنیا مطرح می‌شود نباید چنین مشکلی در تامین گاز داشته باشد و آن هم کار به جایی برسد که گاز مراکز درمانی قطع شود.

وی ادامه داد: این وضعیت به طور قطع برای مردم قابل تحمل نیست زیرا بیماری که از برف و کولاک رهایی پیدا می‌کند نیاز دارد در مرکز درمانی در یک آرامش و آسایش مناسب قرار گیرد تا درمان شود.

احمدی گفت: من آمادگی دارم گاز مراکز اداری من قطع شود اما گاز مراکز درمانی و ایستگاه‌های امداد و نجات و داروخانه‌های هلال احمر با تدبیر مناسب هرچه سریعتر وصل شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته به دلیل بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی استان گلستان 103 مورد رهاسازی توسط امدادگران این جمعیت انجام شد و 11 آمبولانس در طول محورهای کوهستانی در حال خدمت‌رسانی هستند.

امیر بنی‌کریمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان در این جلسه تاکید کرد: برای تامین سوخت جایگزین مراکز و صنایعی که دارای سیستم سوخت جایگزین هستند هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما همیشه به مراکز و صنایع اعلام کردیم که سیستم‌های سوخت جایگزین خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که حداقل برای 10 روز سوخت جایگزین را به صورت ذخیره داشته باشید و هر مرکزی که این سیستم را در اختیار داشت، سوخت جایگزین به مرکز تحویل داده شده است.

صفرعلی جمال‌لیوانی مدیرعامل شرکت گاز گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه مصارف بخش خانگی در استان گلستان بسیار بالا است.

وی ادامه داد: نوع احداث ساختمان‌ها در استان گلستان به گونه‌ای است که هرچه تلاش می‌کنیم تا مصرف گاز در بخش خانگی کاهش یابد اما متاسفانه شاهد مصرف بسیار بالا در بخش خانگی هستیم.

جمال لیوانی باین کرد: اگر مصرف بخش خانگی در استان گلستان کاهش نیابد، احتمال افت شدید فشار گاز و حتی قطع گاز بخش خانگی وجود دارد.

انتهای پیام/  فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار