سوالی که همچنان در ذهن گرگانی ها وجود دارد این است که اگر رشته پزشکی برای دانشگاه آزاد گرگان اقتصادی و مفید نیست پس چرا در واحدهای دانشگاهی استانهای همجوار نظیر ساری، بجنورد و شاهرود اقدام به راه اندازی آن نموده اند؟

راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد واحد گرگان به کجا رسید؟

به گزارش گلستان24،​ یکی از مخاطبین سایت یادداشتی در خصوص لزوم راه اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد واحد گرگان به شرح زیر برای ما ارسال کرده است:

بسمه تعالی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با قدمتی نزدیک به سه دهه فعالیت در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی بعنوان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین واحد دانشگاهی در میان واحدهای دانشگاه آزاد سطح کشور شناخته می شود و همچنین با توجه به فضاهای فیزیکی و امکانات مناسب اخیرا نیز بعنوان دانشگاه جامع ارتقاء یافته است.

دانشگاه آزاد واحد گرگان

اما با توجه به موارد ذکر شده و با وجود رشته های متعدد در این واحد، همچنان جای خالی رشته های پزشکی و داروسازی در دانشگاه آزاد گرگان به شدت احساس می شود.

البته در سال ۸۹ پیگیری های برای راه اندازی رشته دکترای حرفه ای و ایجاد بیمارستان توسط مسئولان وقت این دانشگاه صورت گرفت و حتی مجوزهایی نیز از دانشگاه علوم پزشکی گلستان اخذ شد اما متاسفانه بدلیل بی تفاوتی ها و بهانه برخی از مسئولان واحد گرگان مبنی بر اینکه این رشته توجیه اقتصادی ندارد همچنان راه اندازی رشته پزشکی در این واحد دانشگاهی مسکوت باقی مانده و هیچ خبری از آن نیست.

سوالی که همچنان در ذهن فرهیختگان گرگانی وجود دارد این است اگر رشته پزشکی برای دانشگاه آزاد گرگان اقتصادی و مفید نیست پس چرا در واحدهای دانشگاهی استانهای همجوار نظیر ساری، بجنورد و شاهرود اقدام به راه اندازی آن نموده اند؟ و اتفاقا همین امر باعث توسعه و شکوفایی بیشتر آن واحدها شده است. و نیز مشاهده می شود بسیاری از جوانان گرگان و استان گلستان در استانهای مجاور مشغول تحصیل در رشته پزشکی واحدهای ذکر شده می باشند.

حتی شنیده شده برخی از واحدهای دانشگاه آزاد استان که زیر مجموعه واحد گرگان می باشند، مشغول رایزنی جهت ایجاد رشته پزشکی می باشند ولی واحد گرگان همچنان غافل از مزیت های این رشته می باشد در صورتی که با توجه به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی گرگان و موقعیت ویژه این شهر، پتانسیل ایجاد رشته های پزشکی در واحد دانشگاه آزاد گرگان وجود دارد.

اما در پایان از جناب آقای دکتر ساطعی بعنوان ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان درخواست می کنیم پیگیری راه اندازی رشته دکترای حرفه ای، داروسازی و ایجاد مرکز آموزشی درمانی را در اولویت برنامه های آتی واحد گرگان قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار