باحضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری

عصر امروز باحضور وزیر علوم وتحقیقات و فناوری آزمایشگاه تحقیقات آب و خاک در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد.

افتتاح آزمایشگاه تحقیقات آب و رسوب در دانشگاه منابع طبیعی

محمد فرهادی در آیین افتتاحیه آزمایشگاه در تالار خلیج فارس دانشگاه گفت: افتتتاح این پروژه یکی از اقدامات مثبت دانشگاه است چراکه کشور با مشکل کمبود آب برخوردار است و اینگونه پروژه ها می تواند در جهت برطرف شدن  مشکل بی آبی در کشور  مفید باشد.

 آزمایشگاه تحقیقات آب و رسوب

به گزارش گلستان24، وی گفت: دانشگاههای کشور نسبت به سالهای قبل انقلاب از رشد چشمگیری در زمینه  رشد علمی و مقاطع تحصیلی داشته است، به طوریکه امروز  تنها در دانشگاه منابع طبیعی شاهد 29 دوره دکتری است هستیم و تعداد دانشجویان تخصصی نیز 37 برابرشده است که این امر در سالهای قبل از انقلاب وجود نداشت.

وی با اشاره به برخی آمارها که نشان دهنده رشد کمی دانشگاهها بود تصریح کرد: علاوه بررشد کمی که در دانشگاههای کشور رخ داده است امروز  آموزش عالی به سمت آموزشهای مهارتی روی آورده است .

وزیر علوم و تحقیقات گفت: آموزشهای مهارتی جزو برنامه های دولت در دانشگاههاست و ماموریت گرا کردن دانشگاهها یکی از اقدامات موثر در این راستا است.

فرهادی افزود: ماموریتهای دانشگاههای استان به علت وجود جنگل و مرتع بایدبه این سمت سوق پیدا کند.و در بحث گردشگری و رشته های مرتبط به کار آفرینی و نوع آوری بپردازد.

وزیر علوم وتحقیقات اظهار داشت:کار آفرینی و پیوند دانشگاه و صنعت یکی از اقداماتی است که باید انجام گیرد چرا که تولیدنیروی انسانی زیادی در مراکز آموزش عالی داریم ولی متاسفانه نتوانسته ایم برای آنان اشتغال ایجاد کنیم .

انتهای پیام/

منبع: دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار