نائب رئیس نظام پرستاری گرگان:

نائب رئیس نظام پرستاری شهرستان گرگان گفت: 10 ماه از معوقات پرسنل پرستاری باقی‌مانده و مشکلات جدی برای آنها به وجود آمده است.

به‌جای افراد بازنشسته از نیروی جایگزین استفاده نشد/ جامعه پرستاری معوقات 10 ماهه دارد

به گزارش گلستان24، سیدعلی‎اکبر میراحمدی پیش از ظهر امروز در آئین گرامیداشت بزرگداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: معوقات پرسنل پرستاری باوجود شرایط اقتصادی کانون گرم خانواده را متزلزل می‎کند.

نظام پرستاری گرگان

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سفر وزیر بهداشت را به استان گلستان داریم لازم است تا نسبت به پیگیری و پرداخت معوقات پرستاران مطالبه شده تا مشکلات این قشر مرتفع شود.

* به جای افراد بازنشسته از نیروی جایگزین استفاده نشد

نائب رئیس نظام پرستاری شهرستان گرگان با اشاره به اینکه نظام تحول سلامت دستاوردهای خوبی برای کشورمان به همراه داشت، افزود: دغدغه‎های مالی و کاهش هزینه‎های درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت تاحدودی مرتفع شد از طرفی بخش‎های تخصصی، فوق‎تخصصی و بیمارستان‎های جدید ساخته شد.

میراحمدی ابراز کرد: نیروهای پرستار خط مقدم نظام سلامت هستند، حجم کاری پرستاران با توجه به کمبود نیروی انسانی افزایش پیدا کرده است، ما خروجی نیروهای بازنشسته را داشتیم یا عده‎ای از بانوان پرستار که دوران بارداری را می‎گذرانند مرخصی زایمان گرفته و هنوز نیروی جایگزین برای این افراد نداریم.

وی با اشاره به سختی‎های حرفه پرستاری گفت: گاهی عدم حضور به موقع پزشک بر بالین بیمار منجر به درگیری لفظی بیماران و پرستاران می‎شود، سختی کار این قشر و از طرفی عدم پرداخت معوقات 10 ماهه آنان مشکلات جدی بر سر راه پرستاران به وجود آورده است.

* 3 هزار و 750 پرستار در 23 بیمارستان‎های گلستان فعالیت می‎کنند

نائب رئیس نظام پرستاری شهرستان گرگان ضمن تبریک ایام‎الله دهه فجر گفت: دهه فجر یادآور روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن است که باید این ایام گرامی داشته شود، برای شکل‎گیری این انقلاب خون‎های زیادی بر زمین ریخته شد، انقلاب اسلامی با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در قله‎های اقتدار است.

میراحمدی با اشاره به گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: سالروز ولادت آنحضرت به عنوان روز پرستار نامگذاری شده که مسؤولیت ما را در قبال این نامگذاری سنگین‎تر می‎کند.

به گزارش فارس، تعداد 3 هزار و 750 پرستار در 23 بیمارستان دولتی، خصوصی، ارتش و تامین اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار