می گویند که پلیس فتا حواسش به همه چیز است و تسلط کاملی بر فضای سایبری دارد. اما فعالیت یکی از معروف ترین سایت های قمار آنلاین و عدم برخورد مسئولان پلیس فتا با گرداننده این سایت جای تعجب دارد!

پلیس فتا، حواسش به اینجا نیست/ صاحبان سایت‌های قمار از هکرها بیشتر از مسئولان می‌ترسند!
به گزارش گلستان24، هر چند روز یکبار اخبار خوشی از فعالیت پلیس فتا و مقابله و دستگیری مجرمان در فضای مجازی در رسانه ها منتشر می شود و حالمان را خوب می کند، و به ما می فهماند در فضای اینترنت که راه های زیاد سواستفاده از کاربران وجود دارد، پلیس فتا نظارت دقیقی دارد. البته بخشی از امنیت شهروندان را خودشان باید تامین کنند اما تبحر پلیس فتا در کارهایش برای دستگیری مجرمان اینترنتی قابل تقدیر بوده است.

 

پلیس فتا
 

 
از یک سو پیگیری مسئولان پلیس فتا برای برخورد با مجرمان و برقراری امنیت، نشان دهنده قدرت، دقت و توانمندی آنهاست و از سوی دیگر فعالیت یکی از معروف ترین سایت های قمارآنلاین است که عدم برخورد مسئولان با گرداننده این سایت جای تعجب دارد!
 
فیلتر شدن سایت های قمار آنلاین برای گردانندگان آن شبیه یک شوخی است!
 
 
مرداد ماه امسال بود که خبرنگار «فردا» با دیدن تبلیغ سایت پرشین پوکر (پوکر ایرانی)، وارد بازی و با تعدادی از جوانان قمارباز آشنا شد. پس از آن با یکی از بازندگان این بازی آنلاین که از گردانندگان این سایت گله داشت، مصاحبه کرد و گفت: «حدود یک سال قبل در کانال های تلگرام و سایت های مختلف تبلیغ سایت های پوکر را میدیدم که عکس میزهای پوکر را گذاشته و پایین آن نوشته اند میلیونر شوید! برایم جالب بود که این چه کاری است که چنین درآمدی دارد. با کمی پرس و جو بازی را یاد گرفتم و وسوسه شدم که در سایت بازی کنم. ابتدا با ٢٠ هزار تومان شروع کردم. کمی بردم، کمی باختم و میدیدم که در میزهای سنگین تر پول های به مراتب سنگین تری جابجا می شود. بعد از بردهایم فکر این که اگر در میز سنگین تری بازی می کردم مثلا یک میلیون تومان بیشتر می بردم من را روز به روز به میزهای بالاتر کشاند و تا به خودم آمدم دیدم ١١٠ میلیون تومان که تمام دار و ندارم بود را از دست دادم و به خاک سیاه نشسته ام. هنوز باورم نمیشود در طول چند ماه، منی که میخواستم فقط این سایت را با ٢٠ هزار تومان تست بکنم وارد چنین منجلابی شدم»
 
این کاربر سایت در پاسخ به این سوال که چطور این سایت فیلتر نمی‌شود گفت: «در این یک سال حدود ٢٠ بار سایت فیلتر شده که هر بار بلافاصله ادمین سایت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آدرس جدید سایت را وارد می‌کرد و همه بلافاصله دوباره بازی شان را از سر می‌گرفتند. در حقیقت فیلتر شدن سایت برای آنها بیشتر شبیه یک شوخی بود.»
 
 
بازی «پوکر» با انفعال مسئولان قربانی می‌گیرد 
 
 
 
پس از آن، مهرماه سال جاری، یکی از مسئولان پلیس فتای تهران با سایت «فردا» تماس گرفت و اطلاعاتی از این سایت قمار را جویا شد. بنابراین اسم و آدرس سایت به همراه آدرس کانال در اختیار این مسئول فتا قرار گرفت. اما از همان روز تا به حال، سایت پرشین پوکر همچنان به فعالیتش ادامه داده است!
 
یک ماه گذشت و در آبان ماه امسال روزنامه جوان تیتر یک سایت خود را به نحوه فعالیت سایت های قمار و پرشین پوکر اختصاص داد و با اشاره به این موضوع که انفعال مسئولان باعث آزادی گردانندگان سایت های قمار و خروج سرمایه از کشور شده است، نوشت: «اینجا قمارخانه‌های ایران است! اینجا برنامه‌ریزی حساب شده‌ای برای اعتیاد و کلاهبرداری اینترنتی و حتی خروج ارز از کشورمان وجود دارد. قربانیان قمارخانه آنلاین پوکر در غیاب نظارت و اقدامات جدی، روزانه  دهها و صدها میلیارد تومان به گردانندگان سایت‌ها، ‌کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی این بازی‌ها می‌بازند، اما مسئولان شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی  و پلیس فتا همچنان هیچ برنامه‌ای برای مقابله با چنین تهدیدهایی ندارند.»
 
پوکر آنلاین
 
 
 
صاحبان سایت‌ها از هکرها بیشتر از مسئولان می‌ترسند 
 
 
این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش با یکی از قماربازان مصاحبه کرده و نوشته است: «آقای الف.ب یکی از قربانیان سایت «پوکر ایرانی» می‌گوید: صاحبان سایت‌ها از هکرها بیشتر از مسئولان می‌ترسند و با وجودی که هر چند هفته یک بار سایت‌ها فیلتر می‌شود، به چند دقیقه نمی‌رسد که در کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام این سایت‌ها آدرس جدید اعلام می‌شود! وقتی به صاحب سایت که فقط از طریق تلگرام با قربانیان در تماس است، گفتم که از او شکایت می‌کنم، بدون هیچ ترسی گفت هر کاری دلت می‌خواهد بکن. کسی نمی‌تواند من را دستگیر کند. معلوم است که دست افرادی از نهادهای نظارتی هم در اینجا آلوده است که خیال قمارخانه‌دارها راحت‌ است!»
 
 
 
3 هزار و 323 سایت و کانال در حوزه قماربازی شناسایی شده، اما... 
 
 
 
در حالی که خبرنگار «فردا» مصرانه پیگیر مصاحبه با مسئولان پلیس فتا و جویا شدن از نحوه برخورد با سایت های قمار آنلاین که به راحتی تبلیغ می کنند، شده بود، آذرماه سردار هادیانفر، رئیس پلیس فتای تهران طی مصاحبه ای اعلام کرد: «اخیرا شبکه های گسترده قمارآنلاین شناسایی شده که تخلف 23 میلیاردی از آنها ضبط شده است. درحال حاضر 3 هزار و 323 سایت و کانال در حوزه قماربازی شناسایی شده اند که 248 پرونده قضایی از آنها تشکیل شده و 184 متهم را دستگیر کرده ایم.»
 
این در حالی است که سایت پوکر ایرانی که یکی از اصلی ترین سایت های قمار به حساب می آید و برای جذب مشتریان بیشتر تبلیغات گسترده ای انجام می دهد، توانسته از دید مسئولان دور بماند! متاسفانه باید گفت که با توجه به اینکه ردیابی گردانندگان این سایت‌ها در فضای مجازی کار سختی نیست، اما با انفعال مسئولان و دستگاه‌ها، قمارخانه‌های آنلاین هر روز بیشتر از دیروز رشد می‌کنند.
 
سوالاتی که بی جواب ماند 
 
 
 
پس از انتشار مطلب روزنامه جوان، سایت پوکر پرشین همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و هر چند وقت یکبار آدرس جدید و بدون فیلتر خود را در کانال تلگرامی اش می گذارد. 21 آذر ماه خبرنگار «فردا» مجددا پیگیر درخواست مصاحبه با سردار هادیانفر شد تا پاسخ چند سوال خود را بگیرد. به همین دلیل نامه ای را به روابط عمومی پلیس فتا، ارسال کرد و منتظر پاسخ آن ماند. اما علیرغم تایید دریافت این نامه هنوز هم زمینه ای برای این مصاحبه فراهم نشده و سوالات زیر بی پاسخ مانده است:
 
 
آیا سایت پرشین پوکر که به صورت آزادانه تبلیغ می کند، جز 3 هزار و 323 سایت شناسایی شده از سوی پلیس فتا نبوده است؟
 
 
به چه دلیل بعد از معرفی سایت پرشین پوکر و کانال تلگرامی اش به پلیس فتا، از فعالیت این سایت قمار آنلاین ممانعت به عمل نیامده است؟
 
 
آیا سایت های قمار آنلاین، برای پلیس فتا اولویت بسیار کمی دارند؟
 
 
به طور قطع، پلیس فتا کارشناسان ماهر و باتبحری دارد که توانایی دستگیری گردانندگان این سایت و سایت های مشابه را دارد. اما چه دلیلی باعث شده که این اتفاق نیافتد؟
 
منبع: فردا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار