رئیس پلیس فتا گلستان گفت: سرمنشا این روش فردی است که از شهرستان میاندوآب به استانهای شمالی کشور مثل خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، گلستان ، مازندران ، گیلان و اردبیل سفر می کرد و شگردش هم خیلی نوین بود.

جدیدترین روش برداشت غیر مجاز بانکی از حساب مشتریان گلستانی

 سرهنگ حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتا استان گلستان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پرونده هایی که ما در بحث جرایم سایبری داریم جدید هستند اما روشی در بحث برداشت های غیر مجاز اخیرا در گلستان وجود داشته که جدیدترین آن است.

به گزارش گلستان 24، رجبلی افزود: چند تن از شهروندان به ما مراجعه کرده و در خصوص برداشتهایی از حسابشان شاکی بودند و ما هم هنگام رسیدگی به محلی رسیدیم که پول واریز شده بود یعنی شهرستان آستارا لذا بلافاصله جلوی حساب را بستیم .

وی تصریح کرد: بعد مشخص شد که آن فرد خودش ارزفروش است و پولهای خارجی را برای شهروندان به فروش می رساند و مبالغی هم که از حسابها خارج شده بود به صورت ارز منات  بود  که این فرد ادعا می کرد که زیاد از این قضیه اطلاعی نداشت که فردی آمد کارت کشید و از من 19 میلیون تومان و از دیگری 3 میلیون تومان گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گلستان خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی متوجه شدیم که سرمنشا این روش فردی است که از شهرستان میاندوآب به استانهای شمالی کشور مثل خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، گلستان ، مازندران ، گیلان و اردبیل سفر می کرد و شگردش هم خیلی نوین بود.

حبیب الله رجبلی اضافه کرد: این فرد با توجه به اینکه لیسانس نرم افزار بود در کنار باجه های خودپرداز و عابربانک ها می ایستاد و وقتی عابربانک ها شلوغ می شد و مشتریان با کارت خود بازی می کردند، مشخصات روی کارت و هشت رقم آخر را می گرفت و همزمان موقع برداشت سرک می کشید تا رمز اول را نیز بدست آورد.

رجبلی با بیان اینکه این فرد از علم نرم افزارهای روز استفاده می کرد گفت: تصور ما این بود که وی به روش اسکیمر عمل می کند اما او این کار را نکرد و این فرد با اطلاعاتی که داشت وارد سیستم ها می شد.

وی تاکید کرد: این فرد برای خودش پروسه ای تعریف کرده بود و با توجه به اینکه اطلاعات دقیق مشتریان را داشت و کارتهای خاصی که در اختیار داشت مجددا یک کارت عابربانک مشابه به همان کارت مشتری صادر می کرد و به این ترتیب دسترسی به حسابهای افراد داشت.

رجبلی در پایان با تأکید بر اینکه شهروندان می بایستی هر شش ماه یکبار رمز اینترنتی خود را تغییر دهند هشدار داد: به هیچ عنوان بانک، رمزهای بانکی شما درخواست نمی‌کند و در صورت دریافت پیام‌هایی که اطلاعات شخصی شما را خواستار شدند، حتماً مراتب را به بانک مربوطه و پلیس فتا اطلاع دهید.

ارسال نظر

آخرین اخبار