در حاشیه خبر ساخت تله کابین واکواریوم توسط شهرداری گرگان:

با وجود مشکلات شهری در مناطق پایین دست شهر هزینه بودجه شهرداری برای ساخت سازهای تفریحی و گردشگری مورد پذیرش تمامی مردم گرگان نیست.

با وجود مشکلات عمده در سطح شهر هزینه بودجه برای ایجاد فضای گردش گری منطقی نیست

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24:این روز ها شهرداری گرگان با قدرت درحال ساخت وساز، بهره برداری از پروژه های سنگین در حیطه شهر گرگان می باشد که حدودا بیشتر این پروژه ها در منطقه1 شهری و شمال شهر گرگان درحال ساخت واحداث است؛ ساخت تله کابین مدرن و اکواریومی بزرگ در نهار خوران گرگان  از  جمله پروژه های است که شهرداری در حال برنامه ریزی برای احداث ان ها و ایجاد فضای تفریحی، گردشگری درشهر است.

درکنار این پروژه های سنگین  کارهایی جزئی هم  توسط شهرداری گرگان انجام گرفته است که تعویض اسفالت،گل کاری،ترمیم پیاده رو ها،ازجمله اقدامت صورت گرفته توسط شهرداری گرگان است که این  امر جای قدردانی هم دارد.

با وجود تمامی این اقدامات؛اینکه تمام ساخت ساز ها را در شمال شهر صورت بگیرد جای انتقاد صریح به عملکرد شهرداری دارد، زیرا که در مناطق پایین دستی شهر مردم نیاز هایی اولیه به خدمات شهرداری دارند؛ خیابانی که پشت شهرک های مسکونی بلوارکمربندی وجود دارد و تمامی شهرک ها را به هم متصل میکند،  مسیر رفت امد برخی از دانشگاه های شهر از جمله دانشگاه ازاد اسلامی است بدرستی اسفالت نشده و تیرهای برق در وسط جاده قرار دارد که این مسئله ممکن است خسارات جبران ناپذیری داشته باشد.

زمین پشت میدان بار انقلاب که سال هاست قرار است برای ساکنان شهرک های حافظ، دادگستری ،میلاد و خیام؛ تبدیل به مسجد،فضای سبز و پارک شود؛ محل جولان سگ ها و معتادان شده است و اسایش را از ساکنان این محله ها که از پرجمعیت ترین شهرک های کمربندی است گرفته و ان هارا با خطراتی روبرو کرده است.

حدود سه سال است که در بلوار الغدیر به واسطه نفوذ ابهای زیر زمینی به سطح زمین خانه های مردم را به استخر تبدیل کرده است و مشابه این اتفاق در چاله باغ که در منطقه 1 قرار دارد افتاده است، شهرداری با ایجاد تونل هایی در زمین این مشکل را برای ساکنان ان منطقه برطرف کرده است.

با وجود این مشکلات عمده و اولیه مردم که مشابه ان در سطح شهر به صورت زیاد وجود دارد؛ ساخت ساز های سنگین با بودجه های زیاد منطقی به نظر نمیرسد وبهتراست اول نیاز های ابتدایی شهروندان برطرف شود و بعد از ان بودجه های شهری برای ایجاد فضای گردشگری هزینه شود.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار