مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گرگان از جابه جایی ۱۶۰ اصله درخت و درختچه در تقاطع غیر همسطح گلشهر -ناهارخوران خبرداد.

جابه جایی ۱۶۰ اصله درخت برای احداث تقاطع غیر هم سطح در گرگان

به گزارش گلستان 24، یحیی ستوده نیا گفت: ۱۶۰ اصله درخت و درختچه در راستای اجرای عملیات عمرانی احداث تقاطع غیر همسطح (زیرگذر) گلشهر –ناهار خوران توسط این سازمان جابجا می شود.

وی افزود: طی نشست و گفتگوهای تخصصی با کارشناسان مرتبط با جابجایی درختان به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران، کرج، شیراز و مشهد و با توجه به ارائه مشخصات فنی پروژه تقاطع گلشهر و وضعیت درختان و خاک منطقه در محل پروژه، به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر جابجایی درختان در این پروژه با توجه به محصور بودن درختان در مصالح بتونی آبنما، بافت خاک و موانع هوایی مانند سیم برق و پلهای عابر پیاده در محل و مسر جابجایی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: بعد از مطرح شدن موضوع جابجایی درختان در کمیسیون حفظ درختان و تایید اعضا، عملیات جابجایی درختان آبنمای ناهارخوران آغاز گردید.

 

قطع درختان در شهرداری گرگان

ستوده نیا در باره چگونگی انجام این پروژه گفت: در این پروژه عملیات جابجایی به وسیله ماشین آلات سنگین مانند زنجیر و سیم بکسل، لودر، بیل مکانیکی و جرثقیل با اعمال تکنیک «روت بال» انجام می گیرد.

به گفته سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری گرگان، در این روش ابتدا زمین توسط کارگران به صورت دایره ای شکل به دور درخت و به اندازه تخمینی محیط ریشه حفر و سپس درخت با توجه به حجم ریشه مورد نیاز برای جابجایی هرس می گردد و در ادامه ریشه  و خاک اطراف آن بسته بندی گردیده و پس از علامت گذاری جهات جغرافیایی درخت، در محل درخت آماده برداشت می گردد.

ستوده نیا در خصوص نحوه  انتقال درخت گفت: این کار نیز با احتیاط کامل توسط جرثقیل از محل بارگیری گردیده و در کوتاه ترین زمان و مسافت ممکن به محل جدید که چاله های کاشت از قبل با ابعاد مناسب حفر گردیده، کاشته می شود./مهر

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    واقعا باید به این شهرداری دست مریزاد گفت

آخرین اخبار