از 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال جدید

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان؛ از ایجاد و راه‎اندازی بازارچه موقت مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: این بازارچه از 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال 1396 دایر است.

بازارچه موقت مشاغل خانگی در گرگان راه‎اندازی می‎شود

به گزارش گلستان24، موسی بی‎باک  در جلسه ساماندهی مشاغل خانگی در فرمانداری شهرستان گرگان اظهار کرد: بازارچه مشاغل خانگی با همکاری شهرداری گرگان ایجاد می‎شود تا شهروندانی که از تسهیلات این طرح بهره‎مند شدند بتوانند محصولات و دستاوردهای خود را در این محل عرضه کنند.

موسی بی‎باک
 

وی با اشاره به راه‎اندازی بازارچه موقت مشاغل خانگی در گرگان تصریح کرد: این بازارچه از 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال 1396 برای عرضه و فروش محصولات گشایش می‎یابد.

* گسترش دامنه بیکاری در مصرف‎گرایی و فقدان تخصص حرفه‎ای است


دبیر ستاد اشتغال شهرستان گرگان با بیان اینکه توجه و تسهیل مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی و نرخ مشارکت مردم در بخش اقتصاد نقش قابل توجهی دارد این مهم را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد.
بی‎باک؛ به نقش موثر مشاغل خانگی در اشتغال، رونق اقتصادی و تامین زندگی مردم اشاره کرد و گفت: در سال‎های اخیر به دلیل مصرف‎گرایی، رواج مشاغل کاذب و فقدان تخصص حرفه‎ای، برخی از این مشاغل از یاد رفته و دامنه بیکاری با توجه به مهاجرت بخش اعظم روستاییان به شهرها و حاشیه‎نشینی گسترش یافته است.

* توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در ارتقاء شاخص‎های اقتصادی دارد


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان تاکید کرد: در شرایط موجود آنچه که می‎تواند به حل مشکل بیکاری کمک کند، ایجاد اشتغال پایدار است و توسعه مشاغل خانگی به دلیل کم هزینه بودن آن، تاثیرات بسیار خوبی در ارتقاء شاخص‎های اقتصادی دارد.
بی‎باک با اشاره به اینکه تقویت، توسعه و حمایت از مشاغل خانگی جزو استراتژی‎های مهم دولت است، تصریح کرد: با این اقدام افراد ماهر جویای کار می‎توانند با تامین مقداری از سرمایه تولید، از تسهیلات بانکی بهره ببرند.
وی توجه به ایجاد فضای کسب و کار را در توسعه شهرستان  مهم خواند و گفت: بسترسازی برای توسعه مشاغل خانگی می‎تواند باعث توسعه اشتغال برای جوانان شود.
انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار