صاحب حجتی در مصاحبه با گلستان24؛

تا موضوع شفاف سازی در فساد مالی اتفاق نیفتد، قطعا موضوع اقتصاد مقاومتی شعاری در عرصه اجرای این دولت بیش نخواهد بود.

دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی گرفتار شعارزدگی است / محرمانه بودن دولت، اقتصاد مقاومتی را تحت الشعاع قرار می دهد

صاحب حجتی، مدیر کل سابق امور استان های وزارت ورزش و جوانان ، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره عملکرد دولت در اقتصاد مقاومتی، در سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» گفت: متاسفانه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی گرفتار شعارزدگی است و به نظر من سعی می کند یک بیلانه کاری صوری را به افکار عمومی تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در بسیاری از حوزه ها خصوصا در این حوزه بسیار مهم که با مسائل و مشکلات مردم گره خورده است شعار گونه برخورد می کند. قطعا دولت عملکرد قابل دفاعی در این حوزه ندارد.

حجتی ادامه داد: یکی از مشکلات دولت یازدهم که از ابتدا دلسوزان به آن توجه می کردند، کم تحرکی و عدم چالاکی دولت به دلیل به کار گیری نیروهای پا به سن گذاشته  و مسنی است که سکان وزارت خانه ها و مسئولیت های مهم دولت به آن ها سپرده شده است. میانگین سنی این دولت آن را پیرترین دولت بعد از انقلاب می نماید که سکان اجرایی کشور را بدست گرفته است. این موضوع خواه نا خواه در رویه عملکرد دولت بسیار موثر است.

مدیر کل سابق امور استان های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: مشکل اساسی دیگر دولت، عدم توجه او به زیرساخت های داخل کشور و توان داخلی و متاسفانه چشم امید داشتن به خارج کشور و ندیده گرفتن توانایی های جوانان کشور است که می شود با کمی تدبیر آن ها را شکوفا کرد و در عرصه های اقتصادی و معیشتی مردم تزریق کرد.

 

صاحب حجتی اقتصادمقاومتی دولت

 

وی با تاکید بر این که از اصلی ترین دغدغه ها در اقتصاد مقاومتی، عدم شفافیت امورات دولت است، افزود: متاسفانه این دولت که در افکار عمومی ، محافل سیاسی و رسانه ای به دولت محرمانه معروف شده است، خیلی از مواردی را که به مسائل اقتصادی مقاومتی، محرمانه است. حتی نمایندگان مجلسی که بر آمده از بدنه ملت است هم نسبت به این موارد محرم شناخته نمی شوند و به راحتی آن ها و نظام را دور میزنند. محرمانه بودن این دولت که ثمره آن شفاف نبودن اقداماتی است که انجام می دهد باعث تحت الشعاع قرار گرفتن اقتصاد مقاومتی در این موضوع شده است.

صاحب حجتی در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که این محرمانه بودن بوجود می آورد، فسادی است که در دل خود می پروراند. خواه نا خواه فسادهایی که در این دولت شکل گرفته است، چه از صندوق ذخیره فرهنگیان ، حقوق های نجومی و یا فساد مالی برادر رئیس جمهور که توسط سخنگوی قوه قضائیه مطرح شده است، همه نشان از آسیب هایی است که محرمانه بودن دولت به آن دامن زده است. تا موضوع شفاف سازی در فساد مالی اتفاق نیفتد، قطعا موضوع اقتصاد مقاومتی شعاری در عرصه اجرای این دولت بیش نخواهد بود.  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار