حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در مصاحبه با گلستان24؛

دولت در بخش جلوگیری از اسراف و تجمل گرایی هم متاسفانه کارنامه موفقی ندارد، در حالی که بسیج اقدامات خوبی متناسب با بودجه بسیار اندکی که در اختیار دارد در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

برخی از مدیران هیچ اعتقادی به توانمند سازی تولید داخل ندارند / دولت اصلا به فکر صرفه جویی و کاهش هزینه های اضافی نیست

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طاهری، نماینده آستان قدس رضوی در استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24 درمورد عملکرد دولت در پایان سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را به صورت خلاصه در دو جمله بررسی کنیم، یکی از شاخصه های آن حمایت از تولید ملی و شاخص دیگر آن هم پرهیز از اسراف و تجمل گرایی است. متاسفانه دولت در این حوزه کارنامه موفق ندارد. اقدامات بخشنامه ای و جلسه ای الا ماشاالله هست اما در عمل چیزی مشاهده نمی کنیم یا آنقدر ناچیز است که اصلا قابل ذکر نیست.

وی با تاکید بر این که بسیج اقدامات خوبی متناسب با بودجه بسیار اندکی که در اختیار دارد در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده است، ادامه داد: تمام امید دولت به آن بود که بیگانگان مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند و از طرفی برخی از مدیران هیچ اعتقادی به توانمند سازی تولید داخل ندارند.

نماینده آستان قدس رضوی در استان، بیان کرد: وقتی سخنگوی دولت در یک جلسه عمومی در جواب شخصی که درباره برنج های وارداتی و لطمه آن به کشاورزان میپرسد می گوید «واردات برنج برای دولت به صرفه است و کشاورزان باید دولت را درک کنند،» به این معنی است که باید تولید داخل را نابود کنیم زیرا این برای دولت به صرفه است. بجای این که هزینه های کشاورز را کم کنیم، یارانه بدهیم تا برای کشاورز به صرفه باشد تا بتواند زندگی کند. این در صورتی است که با حسن نیت به این موضوع نگاه کنیم و نگوییم که باندی وجود دارد که از این واردات سود میبرد و سود آن را در مواردی همچون انتخابات هزینه می کند.

 

سیدعلی طاهری اقتصاد مقاومتی2

 

سیدعلی طاهری با بیان این که دولت در بخش جلوگیری از اسراف و تجمل گرایی هم متاسفانه کارنامه موفقی ندارد، افزود: با کمتر شدن درآمد ها بر اثر تحریم ها، باید هزینه ها کمتر شود. در بررسی بودجه سالانه از سال 93 تا کنون، هزینه های دولت هر سال بیشتر شده است. این بدان معنی است که دولت اصلا به فکر صرفه جویی و کاهش هزینه های اضافی نیست و یا برنامه ای برای آن ندارد و این متضاد روح اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی بحث جدیدی نبوده است که مقام معظم رهبری آن را به عنوان شعار سال انتخاب کنند. چندین سال است که سیاست های آن ابلاغ شده است. اما امسال حضرت آقا فرمودند «اقدام و عمل». یعنی در بخشنامه و سمینار خلاصه نشود که متاسفانه به همین منوال بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار