رئیس شبکه بهداشت کلاله : 20 نفر در سطح شهرستان کلاله به تب مالت مبتلا شدند.

 شیوع تب مالت در کلاله

به گزارش گلستان 24، رئیس شبکه بهداشت شهرستان کلاله از ممنوعیت فروش برنج فله ای از تاریخ 1 فرودین سال 94 خبر داد.

شمس الدین کر در کارگروه سلامت شهرستان کلاله با بیان اینکه آرسنیک موجود در برنج می تواند باعث مرگ انسان شود، گفت: از تاریخ 1 فروردین سال 94، فروش برنج فله ای در این شهرستان ممنوع می شود.

وی تاکید کرد: فروش برنج بصورت بسته بندی انجام گیرد و در همین راستا باید کارگاه های شالیکوبی نیز مجوز بهداشتی دریافت کنند.

رئیس شبکه بهداشت کلاله با یادآوری اینکه 20 نفر در سطح شهرستان کلاله به تب مالت مبتلا شدند، گفت: فروش لبینات سنتی ممنوع است.

مهندس کر اشاره ای هم به فرار رسیدن تعطیلات ایام نوروز داشت و اظهار کرد: در این ایام 10 اکیپ بهداشتی در سطح شهرستان کلاله فعالند که 7 اکیپ در روستاها، 2 اکیپ در شهر کلاله و 1 اکیپ در شهر فراغی فعالیت خواهند کرد.

فرماندار کلاله نیز در سخنانی بر ساخت کلینیک تخصصی و آغاز فاز عملیاتی فاز دوم بیمارستان کلاله تاکید کرد و افزود: وزیر بهداشت باید به قول خود در قبال مردم شهرستان کلاله مبنی بر تامین اعتبار ساخت فاز دوم بیمارستان کلاله عمل کند.

نصرت برزگر افزود: دولت تدبیر و امید به بخش سلامت نگاه ویژه ای دارد و ما باید از این فرصت پیش آماده بهترین بهره برداری را داشته باشیم و حتی خاضریم برای شروع ساخت بیمارستان، خود دست به کار شویم(بیل و کلنگ به دست بگیریم)./کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار