برای اولین بار جلسه ای با عنوان جلسه مشاوران جوان فرمانداری کلاله در این شهرستان برگزار شد.

حواشی یک جلسه در کلاله

به گزارش گلستان 24، ظهر امروز جلسه ای در فرمانداری کلاله برگزار شد که اینبار مدعوین این جلسه نه مدیرکل بود و نه مسئولین ادارات، بلکه مدعوین آن جمعی از جوانان شهرستان کلاله بودند که به عنوان مشاوران جوان در این جلسه شرکت کردند.

در مطالب گذشته خبری در این سایت با عنوان"حواشی یک جلسه پرچالش در کلاله که حتی موضوع آن نیز چالش برانگیز بود" منتشر گردید که در آن به چند موضوع از پیش تعیین نشده پرداخته شد که بررسی مشکلات جوانان از جمله آنها بود.

در جلسه امروز نیز به مشکلات پیش روی جوانان پرداخته شد و در آن بسیاری از حضار به اظهار نظر پرداختند.

در ابتدای جلسه مشاور جوان فرماندار کلاله به سخنانی در خصوص موضوع جلسه پرداخت و پس از وی نصرت برزگر فرماندار کلاله دقایقی سخنرانی کرد و گفت: امروز قصد داریم جلسه را از حالت رسمی خارج کنیم و در ابتدای سخنان خود، به خود تبریک گفت، بخاطر اینکه وی فرمانداری جوان و بومی این شهرستان از سوی دولت در شهرستان کلاله است.

فرصت سخنرانی و اظهار نظر به حضار(مشاوران جوان) داده شد و یکی از بانوان نسبت به گزینه های مطرح شده در برگه بانک اطلاعاتی مشاوران معترض بود و گفت: من که شغل ندارم که مسئولیت خود را در این برگه ذکر کنم! وی با وجود داشتن لیسانس علوم تربیتی از اینکه در این برگه شغل وی از او خواسته شده بود شاکی بود و دقایقی بصورت طوفانی به انتقاد نسبت به اینکه برای تخصص وی شغلی نیست گلایه کرد.

فرماندار کلاله نیز در پاسخ به وی گفت: این مشکل شما به سطح کلان برمی گردد و در انتهای جلسه و در جمع بندی، برخی از مشکلات و موانع سد راه ما در این زمینه را بیان می کنیم.

یکی از حضار دیگر نیز با ادعای اینکه می خواهد یخ جلسه را بشکند، شروع به سخنرانی کرد و سخنان خود را بصورت رسمی شروع کرد و با بیان اصطلاحات روان شناسی و از همه مهمتر اصطلاح "belive your self"(خود باوری) دقایقی حضار را به گوش کردن سخنانش وادار کرد. وی یک جمله می گفت صدتا belive your self" از زبانش می بارید.

اما ناگفته نماند که در عرصه ورزش نیز انتقاداتی مطرح شد و این جلسه حضور امان نفس سرپرست اداره ورزش و جوانان را می طلبید.

یکی از مشکلات بسکتبال گفت و یکی از مشکلات عدم حمایت و تشویق ورزشکاران در عرصه های استانی و کشوری گفت.

چندنفر از حضار که به گفته خود به جلسه دعوت هم نشده بودند، با شنیدن اینکه در فرمانداری کلاله چنین جلسه ای است، به این جلسه آمده بودند و برخی از مشکلات موجود در زمینه ورزش بسکتبال را بیان کردند یکی گفت من لوله کش هستم و علاوه بر شغلم در زمینه بسکتبال نیز فعالیت می کنم و یکی دیگر نیز علاوه بر بازگو کردن مشکلات خود در زمینه های ورزشی در جملاتی پاسخ منتقد شماره یک جلسه را داد و گفت: لزومی ندارد که ما برای شغل داشتن متکی به دولت باشیم و تنها در راستای مدرکی که کسب کرده ایم شغلی بدست آوریم و من خودم طی 10 سال نزدیک به 10 شغل عوض کرده ام و از شغل و درآمدهای خود راضی هستم.

منتقد شماره یک که از پاسخ این آقا جا خورده بود، با آشفتگی از جای خود بلند شد و گفت: من یک مغازه خرازی دارم و ماهی 2 میلیون درآمد دارم و با توجه به اینکه این شغل به مدرک تحصیلی ام مربوط نمی شود، از این شغلم ناراضی هستم!و چرا به رشته های معلمی بها داده نمی شود؟

منتقد شماره یک بدجور توپش پر بود و باز هم دقایقی را به سخن گفتن درباره شغل و مدرکش و اینکه چرا به رشته های علوم تربیتی بها داده نمی شود،پرداخت.

وی در آخر گفته های خود، از فرماندار کلاله خواست تا اجازه خارج شدن وی از جلسه را بدهد.حضار با دیدن اراده مصمم وی در طرح انتقادات و خواستن اجازه خروج از جلسه، تعجب وار به وی نگاه می کردند.

فرماندار کلاله نیز به وی گفت باید بمانید تا در آخر جلسه جواب سوال ها و انتقادات شما را بدهم؛ اما وی صادقانه گفت: من صبحانه و ناهار نخوردم و الان هم مادرم منتظر است تا برای صرف ناهار به خانه بروم. و رفت.

در این بین نیز برخی دیگر از مشاوران جوان به بیان برخی از مشکلات دیگر پرداختند و یکی دیگر از بانوان از عدم توجه مسئولین ورزش به ورزشکاران اعزامی به مسابقات کشوری گلایه کرد و گفت: ورزشکاران ما با اعزام به مسابقات کشوری و کسب مقام های مختلف ورزشی،مسئولین ورزش ما حتی یک خداقوت به آنها نمی گویند در صورتی که در شهرهای دیگر ورزشکاران با استقبال با شگوه از سوی مسئولین و مردم روبرو می شوند.

بعد از گفت و شنودهای مختلف، نوبت به فرماندار کلاله رسید و وی باز هم به خود تبریک گفت و با کمی تعریف از خود و واقعیت های زندگی خویش، سعی کرد به منتقدان دلایل وجود این مشکلات را بازگو کند و بگوید اگر مشکلات داریم، بخاطر محدودیت ها است و باید برخی از مشکلات در در سطح بالاتر مطرح و بررسی شود.

در پایان نیز کمیته ای 10 نفره برای بررسی مشکلات شهرستان در زمینه های مختلف از بین مشاوران انتخاب شد و وظیفه تنظیم محتوایی و زمانی جلسه بعدی مشاوران جوان شهرستان کلاله به آنها محول شد.

انتهای پیام/کلاله خبر

ارسال نظر

  • ALI
    0

    یک نفر از بچه حزب اللهی های شهر تو این جلسه بوده؟ که دلش برا مردم بسوزه و حرف مردمو بزنه...

آخرین اخبار