مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: اگر اسنپ و تپسی بپذیرند که قواعد تاکسیرانی در باره آنها نیز رعایت بشود هزینه آنها نیز به طبع بالا می رود.

علت ارزانی کرایه های اسنپ و تپسی

به گزارش گلستان24،طبیبی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور ، در خصوص نرم افزارهای تاکسیکه مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است، اظهار داشت: نقد هایی که بنده به تاکسی های اینترنتی دارم از جایگاه مدیرعاملی اتحادیه تاکسیرانی نیست بلکه از جایگاه شخصی است که متخصص در حوزه حمل و نقل هستم. بحث این است که اگر ما وارد سایت شرکت تپسی شویم و به روی قسمت شرایط و قوانین مسافران و رانندگان کلیک کنیم شرایط استفاده نرم افزار تپسی برای مسافران را توضیح داده است. در بند 1/7 کاملا واضح ذکر کرده است که این شرکت خدمات مسافر انجام می دهد و در حمل و نقل مسافر هیچ نقشی ندارد و حتی هیچگونه تضمینی در خصوص سلامت راننده نکرده است.

 اسنپ و تپسی

وی در ادامه افزود: در هیچ کجای کشور ما اعم از مجازی و واقعی دولت و یا شهرداری اجازه نمی دهد که یک حمل و نقل را انجام دهید ولی مسئولیت آن را نپذیرید. این شرکت ها اگر بنویسند خدمات حمل و نقل، عملا خارج از حوزه اساسنامه خود عمل کرده اند. بنابراین یک بخشی از کاهش هزینه هایی که مردم با آن مواجه هستند ناشی از این موضوع است که خیلی هم اهمیت دارد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با بیان این که در حال حاضر قوانینی برای تاکسیرانی وضع شده که در آن شرابط تاکسیدار را ذکر کرده است خاطرنشان کرد: تاکسیرانان ما ضرورتا متاهل هستند اما رانندگان تپسی ضرورتا متاهل نیستند. آیا تاهل به عنوان یک شرط برای راننده لازم است؟ اگر لازم نیست برای تاکسیرانی هم غیر ضروری باشد و این شرط را بردارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اکثر رانندگان آژانس متاهل نیستند گفت: برای آژانس ها نیز این قانون وجود دارد که رانندگان باید متاهل باشند. اگر شهروندی راننده مجرد دید و شکایت کرد حتما مدیر آژانس باید پاسخگو باشد و در مجامع قضایی مدیری که راننده مجرد استخدام کرده است حتما محکوم خواهد شد.

طبیبی در ادامه تصریج داشت: اگر اسنپ و تپسی بپذیرند که قواعد تاکسیرانی در باره آنها نیز رعایت بشود هزینه آنها نیز به طبع بالا می رود. من به عنوان یک متخصص می گویم که بهترین فرصت است که جامعه سنتی تاکیسیرانی را تبدیل به یک حرکت مدرن کنیم. ما نمی خواهیم این نوع تاکسی اینترنتی را از بین ببریم چراکه این کار اشتباه محض است اما می گوییم اینگونه شرکت ها مقید به اصول باشند. خیلی از شرکت ها وجود دارند که به دلیل عدم حمایت لازم سهمی در بازار ندارند.

وی گفت: دولت و شهرداری باید اینگونه سیستم ها را تشویق به کار کنند اما از آن مهمتر باید عدالت را بین این شرکت ها برقرار کنند. این مجموعه ها باید اطلاعاتشان را وارد یک سرور جامعی پایش شود و بر اساس 4شاخص تعداد مسافریا تعداد سفر، میزان تلرانس از میانگین سفر جا به جا شده، زمان دسترسی متقاضیان به تاکسی های یک مجموعه و در نهایت سهم تاکسی ها از کل سفرهای انجام شده می تواند پایه و و مبنای خوبی برای رتبه بندی این شرکت ها و ایجاد رقابت سالم بین این شرکت ها باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تاکید داشت: دادستانی محترم تهران بنا بر دستوری که مقام معظم رهبری به ایشان داده اند وارد این قضیه شده اند و ما جلسه ای را در رابطه با تاکسی های اینترنت داشتیم و به نظرم کار به سمت درست و صحیحی پیش می رود و انشالله این فضا در شرایط رقابتی قرار می گیرد و به گونه ای است که تاکسی ها و آژانس ها نیز در آن ورود پیدا خواهند کرد.

منبع: تهران پرس

ارسال نظر

آخرین اخبار