کاخ سفید متن کامل فرمان اجرایی دونالد ترامپ، برای منع ورود اتباع 6 کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا را روی وب‌سایت خود قرار داده که براساس آن افرادی که از ممنوعیت های تازه معاف هستند هم مشخص شده است.

کدام ایرانیان از فرمان جدید ترامپ معاف هستند؟

دونالد ترامپ با اشاره به فرمان اجرایی قبلی که اجرای آن با حکم دادگاه‌های فدرال آمریکا متوقف شد، نوشته که حکم قبلی هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را هدف قرار داده است.

به گزارش گلستان24، ترامپ متذکر شده هفت کشوری که فرمان اجرایی هدف قرار گرفته بودند همان کشورهایی هستند که از قبل به عنوان کشورهایی که درباره آنها نگرانی وجود داشته‌اند، تعیین شده‌اند.

کشور عراق از فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا حذف شده است.

در این فرمان درباره ایران آمده است:«ایران از سال 1984 به عنوان کشور حامی تروریسم دولتی تعیین شده و کماکان به حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله حزب‌الله، حماس و سایر گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد. ایران همچنین با حمایت از گروه القاعده ارتباط دارد و به این گروه اجازه انتقال منابع مالی و پیکارجو از ایران به سوریه و آسیای جنوبی را داده است. ایران با آمریکا برای مبارزه با تروریسم همکاری نمی‌کند.

ترامپ، تأکید کرده با توجه به وضعیت موجود در 6 کشور ایران، سوریه، سومالی، سودان، لیبی و یمن دولت آمریکا تا زمانی انجام فرایندهای غربالگری و پایش به طور موقت و برای یک دوره 90 روزه از ورود اتباع این کشورها به خاک آمریکا جلوگیری می‌کند.

ترامپ تصریح کرده مقام‌های آمریکایی می‌توانند برای هر یک از اتباع شش کشور یاد شده، بر حسب بررسی‌های مورد به مورد، معافیت صادر کنند.

جزئیات این گزارش به صورت زیر است:

منع ورود اتباع شش کشور موارد زیر را شامل خواهد شد:


- افرادی که در زمان اجرای این فرمان، خارج از خاک ایالات متحده آمریکا هستند
- افرادی که تا ساعت 5 بعدازظهر روز 27 ژانویه سال 2017، روادید معتبر نداشته‌اند؛
- در زمان اجرایی شدن این قانون، روادید معتبر ندارد.

اتباع شش کشور که هر از شرایط زیر را داشته باشند از ممنوعیت‌های فرمان جدید معاف شده‌اند:

- تمامی ساکنان دائمی قانونی ایالات متحده آمریکا
- هر یک از اتباع کشورهای خارجی که در روز اجرایی شدن این فرمان یا بعد از آن، برای ورود به آمریکا پذیرفته شوند یا دارنده فرم «parole» (مجوز ورود یکبار به آمریکا برای مقاصد خاص) باشند؛
- هر یک از اتباع کشورهای خارجی دارنده هر سندی غیر از ویزا که به وی اجازه سفر به آمریکا و تلاش برای ورود یا پذیرش به آمریکا می‌دهد و در روز اجرا شدن این فرمان یا هر تاریخ دیگر بعد از آن معتبر باشد.
- هر یک از اتباع دو گانه کشورهای هدف که در حال سفر با گذرنامه کشورهایی باشند که در این فرمان هدف قرار ندارند.
- اتباع خارجی که در حال سفر با ویزای دیپلماتیک یا ویزای از نوع دیپلماتیک، ویزای ناتو، ویزای C-2 برای سفر به سازمان ملل، یا ویزاهای G-1، G-2، G-3, G-4 باشند.
- هر یک از اتباع کشورهای خارجی که به آنها پناهندگی اعطا شده است؛ هر یک از پناهندگانی که برای ورود به آمریکا پذیرفته شده‌اند یا هر فردی که به آنها فرم «parole» پیشرفته اعطا شده است.

منبع: جام جم

ارسال نظر

آخرین اخبار