گره کور در پرداخت حقوق کارگران شهرداری کردکوی

جمعی از کارگران شهرداری کردکوی نسبت به فعالیت شرکت مورد قرارداد شهرداری گلایه کردند و با اشاره به بی‎برنامه بودن و عدم نظارت در شرکت مورد قرارداد خواستار نقض شرکتی کردن 32 کارگر شهرداری شده‎اند.

 از تأخیر 6 ماهه در پرداخت حقوق کارگران تا دریافت حقوق ماه‎های گذشته کارکنان جدیدالورود

سیصد و دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی امشب با  غیبت نگار شهری عضو شورای اسلامی شهر کردکوی و با حضور سایر اعضای شورای اسلامی و جمعی از کارگران شهرداری کردکوی و جمعی از رانندگان تاکسی شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان24، این جلسه که با حضور برخی از کارگران شهرداری کردکوی که به مدت بیش از 6 ماه حقوق نگرفته‎اند، همراه بود در خصوص وضعیت 32 کارگر شهرداری کردکوی تصمیم‎گیری شد.

 حقوق کارگران شهرداری کردکوی

از آنجایی که در سیصد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی شرکتی کردن 32 کارگر شهرداری کردکوی مصوب شده بود اما در این جلسه با اعتراض این 32 کارگر همراه بود و جمعی از کارگران به نمایندگی از 32 نفر در خصوص شرکت مورد قرارداد شهرداری گلایه کردند و خواستار نقض شرکتی شدن کارگران شدند.

به نظر می‎رسد وضعیت کارگران شهرداری کردکوی به معمای پیچیده‎ای تبدیل شده که باز شدن این گره کور در سال جاری به امری غیرممکن تبدیل شده است.

 اما یکی از نکات قابل توجه اظهارات قابل توجه فرشته ترک، عضو شورای اسلامی شهر کردکوی در خصوص کارگران شهرداری بود.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی در گفت‎وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در کردکوی نسبت فامیلی و ارتباط دوستانه را مبنای استخدام گسترده در شهرداری کردکوی دانست و گفت: این نوع جذب نیرو حق شهروندان فاقد شغل کردکویی و  خانواده آنها را ضایع می‎کند.

فرشته ترک تصریح کرد: برخی افراد جدیدالورود با آمدن چند روزه در شهرداری حتی حقوق ماه‎های قبل از حضورشان را دریافت کرده‎اند.

این اظهارات عضو شورای اسلامی شهر کردکوی امروز از زبان کارگران شهرداری مطرح شد و جمعی از کارگران به نمایندگی از 32 کارگر شهرداری نسبت به بی‎برنامه بودن شرکت مورد قرارداد اعتراض و با شرکتی شدن خود مخالفت کردند.

 

*اعتراض کارگران به فعالیت شرکت مورد قرارداد شهرداری

یکی از کارگران شهرداری کردکوی که بیش از 6 ماه حقوق نگرفته است در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در کردکوی اظهار کرد: به محض راه‎اندازی شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی برخی نیروهای جدید به جمع ما اضافه شدند و در همان لحظه‎ی عقد قرارداد و حضور در شهرداری حقوق دریافت کردند.

دانیال منوچهری با بیان اینکه برخی از نیروهای جدیدالورود قبلاً در شهرداری کردکوی حضور نداشتند و به طور ناگهانی وارد شهرداری شدند، بیان کرد: شهرداری کردکوی نیازی به حضور نیروهای جدید ندارد، برخی از نیروها در طی ساعت کاری خود هیچ کاری انجام نمی‎دهند تنها وقت خود را تا ساعت 14 در شهرداری سپری می‎کنند و بدون هیچ فعالیتی به منزل می‎روند.

وی با بیان اینکه با شرکتی کردن کارگران مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت مورد قرارداد شهرداری طی فعالیت 6 ماهه‎اش حقوق کارگران را به طور کامل پرداخت نکرده است.

یکی دیگر از کارگران شهرداری کردکوی افزود: از سال 1392 در شهرداری کردکوی مشغول به کار هستم و به طور قراردادی جذب شهرداری شده‎ام.

علی طالبی با بیان اینکه شهردار سابق در آبان‎ماه سال 1394 مسأله شرکتی کردن کارگران را مطرح کرده بود، بیان کرد: شهردار سابق وعده شرکتی کردن در فروردین سال‎جاری را داده بود اما بعد از نوروز 1395 شرکتی راه‎اندازی نشد و جزو نیروهای قراردادی قرار گرفتیم تا اینکه در آبان‎ماه جاری عضو نیروهای شرکتی شهرداری شدیم.

وی با بیان اینکه در حالی که شرکت مورد قرارداد شهرداری از اوایل مهرماه سال‎جاری آغاز به کار کرده اما تنها دو ماه حقوق دریافت کرده‎ایم، گفت: شرکت مورد قرارداد برنامه‎ای ندارد و پرداخت حقوق و تعیین مسؤولیت آن عادلانه نیست و بدون نظارت است طوری که افرادی که بعد از بنده به شهرداری آمده‎اند حقوق بیشتری دریافت کردند و در رده کارمندان شهرداری قرار گرفته‎اند.

کارگر شهرداری کردکوی یادآور شد: متأسفانه نماینده شرکت مورد قرارداد پاسخگوی سوالات کارگران نیست.

طالبی با بیان اینکه در صورت شرکتی کردن کارگران چارچوب و عملکرد شرکت باید مشخص باشد، بیان کرد: با اینکه شرکت به مدت 6 ماه راه‎اندازی شده اما تنها دو ماه به کارگران حقوق پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز 1396 قرار داریم و هنوز مشکل حقوق کارگران شهرداری حل نشده است، گفت: حال که شرکت ایراداتی دارد بهتر است شهرداری کردکوی برای رفع مشکل کارگران اقدام کند و در این شرایط مشکل حقوق کارگران را با قرارداد موقت و یا پرداخت حقوق روزمزد رفع کند.

اما عضو شورای اسلامی شهر کردکوی معتقد است شرکت مورد نظر با شهرداری قرارداد دارد و موظف به انجام تعهدات خود است.

نجیب زنگی با بیان اینکه شرکت مورد قرارداد نواقصی داشت که طی نشست و بررسی برطرف شد، بیان کرد: تنها راه برای حل مشکل کارگران شهرداری شرکتی کردن آنهاست تا با واگذاری به پیمانکار در قالب شرکت حجمی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت مورد قرارداد مشکلی ندارد و از سوابق مناسبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق شرکت به تأیید کارگران از سوی شهرداری بستگی دارد و در حالی که شرکت برای عمل به تعهدات خود آماده است اما شهرداری کردکوی در تأیید وضعیت کارگران تعلل می‎کند.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی تصریح کرد: براساس تصمیم‎گیری‎های نهایی مشکلات و نواقص جزیی شرکت برطرف شده و شهرداری در حال پیگیری است تا مشکل حقوق کارگران رفع شود.

 

*شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی وجاهت قانونی ندارد

از طرفی رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی اعتقاد دارد شرکت مورد قرارداد شهرداری کردکوی از وجاهت قانونی برخوردار نیست و در صورت شرکتی شدن کارگران باید شرکتی قانونی و در قالب حجمی انتخاب شود.

صفر زاهد در خصوص آخرین وضعیت کارگران شهرداری، بیان کرد: در صورتی که شرکت مورد نظر قانونی باشد و امکان پرداخت حقوق را دارد از نظر اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی بلامانع است اما در صورت غیرقانونی بودن شرکت، کارگران به صورت قرارداد موقت به فعالیت خود ادامه می‎دهند.

وی تأکید کرد: شهرداری موظف است مشکل کارگران شهرداری را برطرف کند.

انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار