دم عید است و دست این کارگران خالی!

جمعی از کارگران پروژه های غیرهمسطح گرگان بدلیل 6 ماه حقوق معوقه مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و خواستار احقاق حق خود شدند.

تجمع کارگران پروژه های غیرهمسطح گرگان مقابل ساختمان شهرداری+جزئیات و عکس

در آستانه عید قرار داریم و طبیعتا هر خانواده ایرانی به دنبال خرید لباس و لوازم مختص نوروز است، اوضاعی که هر ساله تکرار می شود و گاهی حتی کارمندان دولتی علاوه بر مستمری و عیدی سالانه برای پاسخ به نیازهای خانواده بدنبال وام نیز هستند و بدلیل ترافیک درخواست ها وامی در پایان سال نمی توان اخذ کرد.

به گزارش گلستان24، در این اوضاع کارگران پروژه های تقاطع غیرهمسطح گرگان زیر نظر شرکت پیمانکاری "سازه پایدار"، با وجود گذشت دو ماه از افتتاح پل کمربندی، هنوز 6 ماه حقوق معوقه خود را وصول نکردند.

جمعی از همین کارگران به منظور احقاق حق خود ساعاتی پیش مقابل ساختمان شهرداری با در دست داشتن بنری که خواسته آنان را مشخص می کرد تجمعی آرام داشتند.

tajamo1

یکی از کارگران حاضر در این تجمع به خبرنگار ما گفت: حدود 40 یا 50 روز پیش تجمع کوچکی مقابل استانداری با همین بنر که روی آن نوشته شده "ما کارگران شرکت سازه پایدار پروژه های عمران شهری شهرداری گرگان 6 ماه است حقوق نگرفته ایم" داشتیم و پس از رسانه ای شدن یک لایحه دوفوریتی با امضای شهردار تقدیم شورا شد.

وی افزود: لایحه بعد از 50روز دوندگی و تصویب در صحن شورا به تائید فرماندار رسید و به ما اعلام کردند از تاریخ دوم تا پنجم معوقات بین این 6 تا 8 ماه را اعلام کرده و یا به شماره حساب های از پیش اعلام شده می ریزند اما این اتفاق نیفتاد.

tajamo2

مشکل شهرداری و پیمانکار به ما کارگرها مربوط نیست

این کارگر معترض خاطرنشان کرد: ما پیگیر قضیه شدیم و طبق شنیده ها گویا بین شهرداری و شرکت پیمانکاری مشکلاتی سر زمینهایی وجود دارد که قرار بود از شهرداری به شرکت واگذار شود اما این مشکلات به جامعه کارگری مربوط نیست.

وی تأکید کرد: بحث ما این است که معوقات ما 6 ماه شده و تمام بچه ها دستشان خالیست، از شهدار سوال کنید اگر شما طرح دوفوریتی به شورا دادید و تصویب شد و به تائید فرماندار رسید پس چرا عملی نمی شود؟

این کارگر گفت: اگر مشکلاتی بین شهرداری و پیمانکار وجود دارد به جامعه کارگری ارتباطی ندارد شب عید است و دست کارگران خالیست ما حقوق کاری که کرده ایم را می خواهیم.

tajamo3

یکی دیگر از کارگران نیز ابراز کرد: بابت این مصوباتی که در صحن شورا انجام شد حدود 4 جلسه علنی و چند جلسه غیرعلنی برگزار شد که در اکثر آنها شرکت داشتیم.

پیمانکار پول خود را گرفت و رفت/ شهردار گفت پشتیبان ماست

وی با بیان اینکه آقای شهردار از روز اول اعلام کرد که پشتیبان کارگران است، افزود: قرارداد بین شهرداری و پیمانکار به صورت 50درصد نقدی و 50درصد واگذاری زمین است، پیمانکار 50درصدی نقدی خود را گرفته و رفته است.

این کارگر تصریح کرد: طبق مصوبه قرار شد حقوق کارگران از 5.2 درصد املاک صورت بگیرد که بعد از تائیدیه متاسفانه هنوز عملی نشده است، معوقات کارگری فقط مربوط به ما نیست و پیمانکاران و زیرمجموعه های زیادی بدهی و طلب دارند اما بحث ما فقط روی احیای 700میلیون معوقات خودمان است.

برای کرایه آمدن تا گرگان مجبور شدیم صندوق صدقاتمان را بشکنیم

کارگر دیگری نیز تصریح کرد: حدود 150 نفر کارگر و پرسنل هستیم اما با وجود اینکه دو ماه از افتتاح پل گذشته هنوز حق خود را نگرفته ایم و از ان زمان تا کنون هنوز رئیس پروژه را ندیده ایم.

یکی دیگر از تجمع کنندگان نیز اذعان کرد: همه این کارگرانی که می بینید ساکن گرگان نیستند و برای آمدن به اینجا کرایه نیز نداشتند، بسیاری از ما موقع آمدنمان صندوق صدقات خود را شکستیم و با پول آن کرایه دادیم.

tajamo4

مجبوریم به زن و بچه خود دروغ بگوییم

کارگری نیز خود را به جمع مصاحبه شوندگان رساند و گفت: ما این روزها مدام به زن و بچه و همسایه و فامیل به دروغ می گوییم که فردا یا پسفردا پولمان را می دهند، دم عید است آنها از ما انتظار دارند، پس چه کسی به فکر این کارگران بنده خدا در این شب عیدی می خواهد باشد؟!

گفتنی است این جمع قرار است امشب در صحن علنی شورای شهر آمده و مطالبات خود را بار دیگر در آنجا مطرح کنند؛ باید منتظر ماند و پاسخ شهرداری را شنید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

  • لطفا انتشار یابد
    0

    "نه" محکم مسئولان جدید علوم پزشکی گلستان نسبت به توسعه درمانی استان !

    سالهاست که مردم گلستان با توجه به کمبود شدید امکانات و فضاهای درمانی با مشکلات زیادی مواجه اند ، اما با ابلاغ طرح تحول سلامت که یکی از بندهای مهم آن بحث توسعه فضاهای درمانی و افزایش امکانات پزشکی بود ، گلستانیها را به بهبود وضعیت سلامت استان امیدوار کرد.
    در طی این چند سال پروژه هایی نظیر بیمارستان سوختگی گرگان ، آنژیوگرافی و مرکز قلب سلیم ، مرکز درمان ناباروری نهال ، دستگاه شتابدهنده خطی ، خرید و نصب تجهیزات پیشرفته جراحی مغز و اعصاب و جراحی چشم و ... نمونه هایی از دستاوردهای تحول سلامت در استان بود. ولی بدلیل پاسخگو نبودن موارد ذکر شده مدیریت قبلی دانشگاه پروژه هایی نظیر احداث ساختمان جدید اورژانس 5 آذر ، بیمارستان جدید کودکان گرگان ، شهرک 55 هکتاری سلامت واقع در کریم آباد ) شامل بیمارستان هزارتختخوابی ، دانشکده ها و خوابگاه و... ( را طراحی و برنامه ریزی نمودند که همگی ردیف اعتبار و مصوبه وزارت بهداشت را هم دارند.
    اما به یکباره با تغییر ریاست و روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی ظاهرا همه برنامه ها و مصوبات قبلی نیز تغییر یافته است. مسئولان جدید عنوان می کنند ایجاد فضاهای جدید درمانی خلاف قانون است و توجیهات خودشان را این گونه بیان می کنند ) بنا به جوابیه مشاور دانشگاه علوم پزشکی به خبرگزاری فارس( هزینه برای ساخت یا خرید زمین جهت احداث فضاهای درمانی جرم تلقی می شود! در واقع مدیریت جدید دانشگاه این جمله مهم مقام معظم رهبری را فراموش کرده اند که فرمودند: بيمار جز رنج بيماري، دغدغه و رنج ديگري نداشته باشد.
    همچنین از اظهارات شتاب زده مدیریت جدید اینطور برداشت می شود که ایشان تنها هم وغم خود را معطوف به رسیدگی حقوق و معوقات کارکنان محترم دانشگاه و جلب رضایت این عزیزان نموده اند و مردم را در برنامه های خود فراموش کرده اند.
    در همین رابطه ، ما در پاسخ به مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی گلستان باید عرض کنیم شما هر چه در زمینه توسعه فضاهای درمانی از قبیل خرید زمین و استقرار تجهیزات و ... صرف کنید نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری جهت رفاه حال بیماران و سلامت مردم محروم این استان است. و اگر به این موارد معتقد نیستید بهتر است مدیریت دانشگاه را به مسئولان واجد شرایط واگذار کنید.
    و در پایان نیز باید عرض کنیم مقصر اصلی این وضعیت کسانی هستند که در ماجرای تغییر ناگهانی ریاست دانشگاه قدرت جلوگیری این امر را داشتند ولی سکوت کردند و همینطور بازنده اصلی این ماجرا نیز مردم محروم گلستان می باشند. و این کنایه وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به استان را یادآورم می شویم که گفتند: اینکه نتوانسته‌ایم از دانش و مهارت و فرصت‌های موجود استفاده کنیم از کم‌توجهی و کم‎عرضگی امثال بنده است.


آخرین اخبار