در تجمع کارگران پروژه‌های شهرداری گرگان عنوان شد

کارگران پروژه‌های شهرداری گرگان در حالی که بیش از 6 ماه است حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند امروز با تجمع مقابل شهرداری گرگان، خواستار توجه مسؤولان و پیگیری خلف وعده شهرداری در پرداخت مطالبات شدند.

خلف وعده شهرداری گرگان در پرداخت طلب کارگران/ مصوبه‌ای که از سوی شهرداری اجرا نمی‌شود

از ساعتی پیش، تعدادی از کارگران پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح شهرداری گرگان که به عنوان برگ زرین خدمت و موفقیت شهردار گرگان از آنها نام برده می‌شود به دلیل عدم دریافت مطالبات و حق و حقوق خود مقابل شهرداری گرگان تجمع کردند.

به گزارش گلستان24، بر اساس قرارداد پیمان شهرداری گرگان با شرکت سازه‌ پایدار افق در خصوص احداث تقاطع زیرگذر صیاد و روگذر بهارستان، در زمان عقد قرارداد مقرر شد تا شهرداری گرگان مبلغ تعهد پرداختی خود به این شرکت را به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد تهاتر ملک انجام دهد.

خلف وعده شهرداری گرگان

شهرداری گرگان بر اساس تعهد خود، 50 درصد نقد را به شرکت پیمانکار پرداخت کرد اما در ادامه در خصوص تهاتر ملک، املاک واگذار شده از سوی شهرداری، بر اساس اعلام شرکت پیمانکار در اراضی ملی قرار داشته و حتی معارض پیدا کرده است که گفته می‌شود یکی از املاک در گذشته به فرد دیگری فروخته شده است که این امر باعث شد تا شرکت پیمانکار در پرداخت مطالبات کارگران با مشکلات مالی مواجه شود.

در این راستا و بر اساس تقاضای شرکت پیمانکار، لایحه دو فوریتی شهردار گرگان در خصوص پرداخت 700 میلیون تومان وجه نقد به جای تهاتر ملک به شرکت پیمانکار در تاریخ 25 دی‌ماه سال جاری و در سیصد و سی و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان مطرح و با این قید که پیمانکار موظف است پس از دریافت این مبلغ، تمامی حق و حقوق کارگران و کارکنان تحت امر خود را از هر حیث پرداخت کند، تصویب شد.

مصوبه‌ای که تائید شد اما اجرا نشد

پس از تصویب این لایحه، تائید اجرای آن نیز از سوی هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرستان در فرمانداری گرگان تائید و از سوی فرماندار گرگان با ارسال نامه‌ای به شماره 34325 مورخ 17 بهمن‌ماه جاری به شورای اسلامی شهر گرگان ابلاغ شد که بر این اساس شهرداری گرگان می‌تواند این مبلغ را به حساب شرکت پیمانکار به منظور پرداخت مطالبات کارگران پرداخت کند.

اما بر اساس اعلام این کارگران که امروز مقابل ساختمان شهرداری گرگان تجمع کرده بودند، شهرداری گرگان نسبت به پرداخت مبلغ خلف وعده کرده و با اعلام اینکه صورت‌ وضعیت شرکت پیمانکار منفی است، این وجه را به حساب شرکت واریز نخواهد کرد.

این کارگران در حالی که بنر در دست داشتند خواستار پیگیری مسؤولان در این خصوص بوده و نسبت به خلف وعده شهرداری گرگان در قول‌های داده شده در هفته‌های گذشته اعتراض داشتند.

در ادامه پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان از روابط عمومی شهرداری گرگان برای پاسخ قاطع و مشخص این نهاد درباره ادعاهای بیان شده و اخذ پاسخ مسؤولان شهرداری گرگان، مدیر روابط عمومی این نهاد اعلام کرده که مسؤولانی که موظف هستند در این حوزه پاسخگو باشند به جلسه‌ای خارج از مجموعه شهرداری رفته و در حال حاضر امکان پاسخگویی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، این کارگران در هجدهم دی‌ماه سال جاری نیز با تجمع مقابل شورای اسلامی شهر گرگان نسبت به عدم پرداخت حقوق خود اعتراضاتی را اعلام کردند که شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری به کارگران قول رسیدگی و حل مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام کردند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار